Menariknya Restaurant Imposible !

by - Khamis, Januari 14, 2016


Kali ke dua aku menontonnya tanpa sengaja di channel Food Network. Rancangan Restaurant Imposible ni sedikit sebanyak mengajar aku bagaimana nak mengendali 'manusia' . Hehehehe.. Di samping idea dan cara dia dan 'kakitangannya' mengubah sebuah restoran yang dah hampir mati , kembali bernyawa ! Fuhhhh.. memang best ! Perubahan termasuk dari dekorasi restoran dan juga makanan. Dan dia juga ajar camana nak promotekan restoran dari zero to hero



Kali ni dia mengubah MARIE'S @ UMMAT CAFE. Menariknya , sebelum dia mengubah suai restoran ni , dia dapatkan khidmat nasihat terlebih dahulu ! Ini kerana restoran ni adalah milik orang Islam dan hanya hidangkan makanan Halal saja ! 



Selepas dapatkan nasihat , dia berbincang pula dengan pemilik restoran. Bagaiamana hubungan dia dengan staff.. Ada masalah ke ? Haaa... Macam macam wooo ! 


Masa yang diperlukan dia untuk mengubah restoran dan juga pengurusan restoran ni cumalah 2 hari ! Bukan mudah tapi dia berjaya lakukannya ! 














Adalah satu kepuasan bila melihat orang lain gembira !


Rancangan seperti sepatutnya diperbanyakkan di negar kita.. bukannya asyik asyik nyanyi.. kecik kecik dah didik jadi penyanyi.. hurmmm..Lahir lahir dah bercita cita jadi penyanyi..atau pelakon ! Hurmmm... Jadi usahawan ? Bila takde kerja , baru terpikir .. hurmm.. 


You May Also Like

12 comments

  1. menarik.. mcm deko bersama aric tp nie untuk restoran

    BalasPadam
  2. yup...citer tu mmg best...dh lama layan kt channel 727...

    BalasPadam
  3. baguslah..selalu negara luar banyak didik anak2 depa ke arah yg lebih berjaya..macam masak..fesyen..ni negara kita didik ke arah dunia muzik jer

    BalasPadam
  4. Tak pernah tengok lagi ni.. kami selalu layan AFC 703 je.
    Suka tengok Restaurant Redemption.

    BalasPadam
  5. saya mmg suka giler rancangan ni.. superb!!

    BalasPadam
  6. haaa... aku suke rancangan gini... menarik... knape die x ubah jadi cafe hipster... ehhh

    BalasPadam
  7. Adakan program asuh anak anak jadi usahawan..

    BalasPadam
  8. Cerita ni memang best.. Cerita favourite saya ni.. hehe..

    BalasPadam
  9. dah lama saya layan rancangan ni..mmg terbaik..bukan semata-mata nak renovate restoran tapi ada nilai-nilai dalam rancangan tu yang boleh mengubah diri kita sendiri. Memang terbaik, sebagai contoh owner restoran tu seorang yang keras kepala, si robert ni akan buat satu motivasi untuk mengubah owner yang keras kepala tu. Memang terbaik cara dia sedarkan orang-orang macamni. Satu lagi Ben patut tengok rancangan Free Home, lagi best.

    BalasPadam
  10. wah memang teruja kalau dapat buat macam tu, untung dia

    BalasPadam
  11. Menarik sangat! Nanti nak tengok la .... :D

    BalasPadam
  12. Ini memang win ben...rancangan yang paling julia sukai...bagus ben review...mmg betul kecik2 asyik2 nyanyi...patutnya dari kecik ni buat satu program asah minda budak2 ni jadi kreatif...best lah

    BalasPadam