Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 7 Januari 2016

Qhaliff kena pakai cermin mata !!

Baru lepas dapatkan khidmat nasihat mengenai mata aku di Venice Optical, Desa Seri Harta Emas. Dan barulah aku tahu kesan jangka panjang gadget dan LED Tv pada mata aku dan Qhaliff !! Qhaliff gemar layan tab malam malam. Walaupun tak lama tapi tetap mengundang keburukkan pada mata dia !!

Jadi , apa jalan penyelesaiannya ? Menurut pakar tu , mereka yg gemar atau yg selalu mengadap menda alah ni berpotensi untuk mendapat ' masalah ' ni..Hurmm Teruk sangatkah ? Bagi aku..hilang nikmat dunia !!


Hurmmm.. nanti la aku cerita dengan lebih lanjut..

6 komen :

Aisyhah Nyais berkata... [Reply to comment]

betui abang ben. Kalau rabun tu dah hilang satu ras nikmat dunia. Bagi saya yg berkaca mata ni, sangat sangat rumit. Tak pakai spek memang hidup tak sempurna. Bila fikir kos untuk buat spek mata pon dah tinggi skrg. Kita nak pakai spek msti kategori yg elok kan. Tkmau bagi mata ni rosak rosak. Bagi yg mata tak rabun, beryukur laa. Hehee.

Nurzakiah Hanum berkata... [Reply to comment]

baiklah tunggu sambungan

Haffizul Iskandar berkata... [Reply to comment]

Saya pun sekarang dah terpaksa pakai spek mata..semuanya sebab habit sebelum ni yang suka menghadap hp. nak tidur pun hadap hp lagi..hmm

hainom OKje berkata... [Reply to comment]

Tinggi ke tidak power tu BA? Biasalah gadgetkan mainan budak budak zaman ni

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Andai betul qhaliff rabun pakailah spek cepat cepat sebab ada juga yang lama kelamaan rabun tu akan berkurangan dan pulih in sha Allah...

YB Shehan berkata... [Reply to comment]

No gadget kt tmpt gelap. Tmpt cerah xpe. Seksa tgk org berkacamata ni.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI