Virus merbahaya di kalangan kita , sebenarnya !


Kan ? Terus terang.. aku juga mengalaminya ! Agak sukar untuk aku 'tinggalkan' sebentar telefon pintar sebab pejabat aku terletak di dlm telefon tu ! Aku bekerja 24 jam ! Apatah lagi di kala ekonomi sedang jatuh menjunam ni , aku perlu lebih kerja keras untuk menambah lagi pendapatan. Tu belum lagi confirm wife pregnant atau tidak.. Kalau ya ??? Haaa ..

Tapi sebenarnya tu bukanlah alasan yang bagus untuk aku ! Aku perlu akui.. Aku perlu buat sesuatu untuk meninggalkan sesekali telefon pintar ! Ya , aku pernah lakukan dulu.. Seharian aku biarkan telefon pintar aku.. Apa jadi ? Aduhhhh.. email , whatsapp , call .. banyak projek untuk aku masa tu gak masuk ! Hahahaa.. Dalam dunia online ni , perlu segera menjawab 'panggilan pelanggan' atau kita akan kehilangan terus.. 

Er .. Ya , aku percaya rezeki datangnya dari Allah. Dan aku akan berusaha untuk mengubahnya sebelum terlambat.. Perlu ! Atau aku akan 'kehilangan'.. Bukan mudah tapi itu lebih baik dari aku menyesal di kemudian hari ! 

Kalau tak reti nak membahagikan masa dengan dunia online ni , sememangnya kita dah terkena virus paling bahaya di dunia ! Dah jadi zombie woooo !! 

8 ulasan:

  1. dan aku akuinya.....memang susah tapi masih boleh tinggalkan dengan cara...vacation....

    BalasPadam
  2. Sy yg xkja ngan phone pun susah nak tgalkn bang ben...ni kan yg mmg opisnya phone..xper bang ban janji perhubungan dgn ank isteri dn keluarga tidak terjejas...

    BalasPadam
  3. Fida akan tinggalkan phone jika batari hanset memang kong..hahaha..tapi kalau dekat opis ni..kong ke tak kong ke..tetap dgn hanset..sebabnya cas percuma..hahaha

    BalasPadam
  4. Betul tu abg Ben. Kena cuba bahagikan masa tinggal sekejap benda tu.

    BalasPadam
  5. saya dah husband dah letakkan syarat masing2...online sampai jam 10.30 malam je, time makan offline, time discussion offline...boleh online lewat bila urusan urgent je..
    alhamdulillah, setakat ni kami boleh control lagi

    BalasPadam
  6. sekarang saya laksanakan selepas balik rumah hp letak dlm beg. tengok lepas anak2 tidur

    BalasPadam
  7. Sekarang rasanya bukan lagi satu kehendak tapi keperluan...asal berpada pada in sha Allah ok....biasanya PC dan suami sangat limited kan beronline ni bila balik kampung...cuma phone sentiasa on..lain offline...

    BalasPadam
  8. SA tinggalakan sesekali dengan pergi vacation luar negara..no roaming detected..tapi kita bukan banyak duit nak selalu pi oversea...huwaaaaa

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI