Jus Annona , penawar radang sendi !

Dua minggu berturut aku abiskan malam aku di gym. Ada motif dan tujuan sebenarnya.Bukan suka suka yer.. Hehehehe.. Terpaksa turunkan berat badan kerana dah lebih 100kg ! Bahaya untuk kesihatan.. 

Namun di sebalik keghairahan menurunkan berat badan tu , aku terlupa mengenai siku aku.. Bila terlalu kerap workout , aku akan mengalami keradangan di siku. Bila dah kena , maka aku akan rehat berminggu lamanya dan mula kembali malas bersenam.. Dan mulalah banyak makan ! 



Tapi kali ni aku nekad... Aku nak teruskan bersenam tapi dalam pada masa sama , aku nak amik makanan tambahan untuk mengurangkan keradangan siku aku tu.. Dan aku diperkenalkan seseorang dengan Jus Annona ! Apakah kelebihannya ? Hurmmm.. Dia tak cerita kat aku tapi dia suruh aku masuk laman web AnnonaOfficial dan baca sendiri ! Segalanya termaktub di situ ! Hehehehe..

Apa tu Jus Annona ??? Tak pernah dengar ? Hehehe.. Aku pun baru tahu tapi menurut kawan aku tu , dah lama dah produk ni di pasaran cuma aku je tak pernah tau.. Dan sekarang , aku dah tau .. korang pon dah tau , la kannn ! 

" Jus Annona diformulasikan dari 100% buah Durian Belanda asli dan bahan semulajadi yang lain. Rata rata pengguna Jus Annona tidak mengalami masalah kesan sampingan. Walau bagaimanapun , tindakbalas adalah bergantung pada individu dan daya ketahanan badan masing masing.."

Ok.. dah tau kan ? Tapi setahu aku , durian belanda ni bagus untuk mencegah kanser kan ? Apa kait lak dengan sendi ? Hurmmm.. Kan ??  Bagaimana Jus Annona berfungsi mengurangkan bengkak pada sendiri ??? 

Dan jawapan yang aku jumpa ialah.. 

" Bengkak pada sendi menambahkan lagi rasa sakit. Durian Belanda mengandungi fitokimia semulajadi iaitu Acetogenin yang membantu mengurangkan bengkak pada sendi. Ini satu penemuan baru dalam bidang ubat ubatan penahan sakit atau 'pain killer'. Ia berkesan melegakan kesakitan dan pada masa yang sama ia tiada kesan sampingan. "

Menarik ! Menambahkan minat aku untuk mencubanya ! Hehehehe.. Alhamdulillah , aku diberi peluang untuk mencubanya ! Ketika aku dapat tu , aku tak amik kisah sangat pasal produk ni tapi selepas aku baca mengenai Jus Annona ni di web rasminya , terus aku cari semula produk ni di dapur dan mencuba sesachet !! Haaa.. cerita benar ni woii ! Walaupun aku aku ni pengemar durian belanda tapi tak la aku tau mengenai khasiat yang begini gempak ! 



Dan nampaknya , aku kena abiskan sekotak ( ada 15 sachet) dan sebotol Jus Annona untuk melihat kesannya ! Menariknya , tadi ( sebelum aku mula menaip entri ni ) siku aku memang terasa sakit tapi selepas aku cuba satu sachet , dah kurang rasa sakitnya ! Bukan gebang yer ! Ni aku try sendiri.. dua dua siku aku ! Wowwwww.. boleh tahannnn power Jus Annona ni rupanyaaa ! 

Aku masih  tak percaya ! Hahahahaha ! Tadi punya la sakit ! Hahahaha.. Alhamdulillah.. Ada jugak produk yang sesuai untuk orang tua aku di rumah tu.. Selalu mengadu sakit sendi.. Dah boleh bagi dia cuba yang botol besar tu.. Nak tengok impak dia camana lak.. Huhuhuh.. 

Oh , kalau korang nak tau lebih lanjut mengenai Jus Annona ni , korang leh gi baca sendiri di ANNONA OFFICIAL web.. atau boleh call ANNONA CARELINE ( 016 449 7181 )


15 ulasan:

  1. rasa asli buah durian belanda memang terasa kerana ia 100% semula jadi. mudah dimakan dan senang untuk dibawa kemana-mana

    BalasPadam
  2. Durian belanda mmg byk khasiat yg tersembunyi...

    BalasPadam
  3. Boleh cuba nanti..badan ni pun dah sengal2

    BalasPadam
  4. Rasa dia mmg rasa durian belanda ke? Kalau rasa durian belanda mmg best la...

    BalasPadam
  5. Packaging dia nice la yg botol tu..

    BalasPadam
  6. Kalau utk sakit lutut agaknya boleh jugak ke ni?

    BalasPadam
  7. Rasa durian belanda yang memang sedap... migrain lisa pon dh berkurang

    BalasPadam
  8. ooo.. ingat jus belanda ni tuk kanser je..rupanya tuk sendi jugak..

    BalasPadam
  9. Boleh bagi org tua ira cuba jgk ni

    BalasPadam
  10. sedaplah nama annona tu kena dgn produk kesihatan tu, good review ben

    BalasPadam
  11. Makin senang nak dptkan khasiat durian belanda...nak dapatkan buah makin susah sekarang ni

    BalasPadam
  12. Ayah pun selalu cakap sakit belakang..boleh la bg dia cuba ni...

    BalasPadam
  13. wah..sedapnya durian belanda!! uhh

    BalasPadam
  14. Memang berkesan. Hari ni seharian reen kemas rumah.. Alhamdulillah, pinggang x sakit. Kalau sblm ni, lps buat kerja mesti sakit

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009