Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 16 Februari 2016

Kasut baru untuk ke Taman Negara!

Semata mata???  Perghhhh!! Semua rakan blogger yang terlibat dalam kembara ni nanti dah tak sabar dan bersedia dari fizikal dan mental ! Heheheh.. macam nak panjat gunung Everest je lagaknya ! Kenapa diorang ni poyo sangat ? Sebab menghimpunkan 40 blogger yang selama ni hanya dok sembang kat Whatsapp dan bakal bekerjasama sesama mereka di sana kelak ! Gempak ? Perghhhh !! Hahahaha... Malas nak bayangkan ! Siap ada krew tv ikut yer.. Tv mana ? Biarlah rahsiaaaaaaa...

Dan paling gempak nanti , ada Timbalan Menteri yang bakal habiskan masa berrsama sama blogger nanti ! Satu pengiktirafan bagi Kelab Blogger Ben Ashaari. Moga segala peerancangan berjalan dengan lancar .


Dan aku pon 2x5 je cam diorang ! Beriaaaa .. Maklumlah, dah 40 tahun tak masuk Taman Negara ! Kali terakhir aku masuk Taman Negara... hurmmm... Tak ingat bila tah ! Heee.. padahal tak pernah masuk ponnnn... lalalalala...

Siap beli kasuk hiking woooo.. Harga ??? Hurmmm..


 

Tgk GST tu.. perghhhh... memang menyakitkan jiwa laa.. Patut la Malaysia selamat ! Rakyat dok bayar GST setiap saat !! Ok , tu isu lain.. malas nak cerita dalam ni ! Buat semak blog aku je nak cerita pasal politik ni.. 

Kenapa aku beli kasut ni ? Aku puas dah dok fikir kasut apa aku nak beli. Aku takkan beli kasut yang sekadar kasut ! Aku takut cuaca kat sana nanti berubah. Dan aku perlu jaga  keselamatan aku. Camana aku pergi , camtu jugak aku pulang ke pangkuan anak bini aku ! Haaaa...Kan kan ? 

Lagi pun pasni ,InshaAllah ... banyak lagi projek macam ni untuk Kelab Blogger Ben Ashaari akan dibuat.. Larat ngan tak larat je nak redah ! Huhuhuhuh...


Harga kasut ! Di kala orang dok sibuk beli emas , aku beli kasut ! Adehhh.. rosak rosak ! 

Tak pe la.. duit boleh carik... Bangla kat Malaysia pon leh hidup apatah lagi aku ini rakyat negara ni sendiri kan ? Hehehehe.. Dah tua tua ni , kena jaga keselamatan dan kesihatan lebih skit. Darah tinggi , sakit jantung.. macam macam penyakit boleh ada kalau tak jaga.. kan kan ? Apa kaitan dengan kasut ??? Tapak kaki maaa ! Kalau kaki tak sihat , camana nak cari duit kan ? Haaaa... 

Ok tak alasan aku ? Fuhhh.. pening jap tengok resit ! Masa beli tak pikir panjang.. Hahahahha.. Apa pun , aku memang puashati la ngan kasut ni.. Kang nak beli seluar Timberland ngan jaket Oakley lak.. Heheehhe.. Guna duit blog yer.. bukan duit mak bapak ! 

10 komen :

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Berbaloi baloi...kalah membeli menang memakai..amin.

Fieza Sani berkata... [Reply to comment]

wahhh..tahniah KBBA..

Munirah Mustafar berkata... [Reply to comment]

perghhh...harga tu boleh tahan...

Daus Redscarz berkata... [Reply to comment]

KEmain bro... dah lama tak beli kasut. :(

ekjoz buluh berkata... [Reply to comment]

Bestnya.. Aku pernah pergi sekali je Taman Negara. Rasanya tahun 2006. Memang terbaik, bro Ben!.. Tak sabar tunggu entri ahli KBBA ni.

Min Aina Ila Aina berkata... [Reply to comment]

orang kata gigit dulu kasut sebelum pakai kalau taknak melecet.hahaha

Khamsi Abdullah berkata... [Reply to comment]

Bestnye.. btw, macam mana nak join kelab blogger abg ben?

Raihanah Ahmad berkata... [Reply to comment]

berbaloi2 tu, adidas u

Aimaniman Ezaiza berkata... [Reply to comment]

bestnya ikut grup blogger BA nih.. tapi 19hb2 tu kan jumaat n 22hb tu isnin... kira semua yg join xtvt ni blogger sepenuh masa ke... apa2 pun selamat beriadah .. semoga tercapai apa2 yang diidamkan...

Pokok Manggis Depan Rumah berkata... [Reply to comment]

Berbaloi kasut dengan harganya. Seronok dapat masuk hutan nanti pakai kasut baru :-)

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI