Kenapa perlu beli beg mahal ???

Terfikir.. kenapa la ramai orang dok giler beg beg berjenama ni ? Ada yang kata sebab kualiti.. Ada yang kata sebab jenama .. Ada yang kata sebab ikut orang .. Ada yang kata sebab duit banyak.. Ada yang kata dia tau jenama tu jer.. ! Macam macam alasan !

Dan terus terang , aku tak pernah pakai beg yang lebih dari harga RM500 ni ! Nak beli , sayang duit ! Walaupun ada hasrat nak memiliknya satu hari nanti tapi hasrat tu masih terpendam hinggalah aku dapat hadiah dari seseorang ... hehehe.. Beg berjenama TUMI..

Bila aku pakai beg tu , terasa lembut laaa tali dia tu ! Bila bergeser dengan kulit leher , tak terasa sakit pon ! Teringat beg beg yang pernah aku miliki dulu.. memang memelecet laa jawabnya ! Pakai kejap jer.. pastu tak guna dah !

Tadi , aku beli sling bag berjenama Camel. Harga , hampir RM200. Tak try pon pakai masa tu.. sebab nak cepat !


Bila aku pakai...Aduhhhhhh ! Terasa pedih laa bila bergeser ngan kulit leher ! Keras tali dia berbanding tali sling beg Tumi tu ! Fuhhhhh. Patut laaa mahal beg tuuuu ! 


Nasib baik laaa aku nak pakai sebab nak masuk Taman Negara nanti.. Kalau tak , memang tak beli laa.. Tapi ok jugak sebenarnya.. Lama lama , kulit aku tu leh terima laaa geseran tali beg tu.. Buat masa sekarang , memang manja kulit leher aku tuuu.. Hehehhe... 

Pasni.. kalau aku nak beli.. kena cari yang betul betull... memang pengeluar beg ! Kan , kannnn ! Er , persoalannya.. jenama apa eh ??


2 ulasan:

  1. Sama mcm lisa la... Suka beg jenama. Sebab kuality lagi elok.tk semestinya beg tkde nama tu kualiti tk ok.. Tapi susah nk carii hehe

    BalasPadam
  2. Macam husband saya, abg ben..dia prefer beli beg yang ada jenama..tak pe mahal sikit as long tahan lama..dari beli beg murah tapi tak sampai sebulan dua kena beli lagi sebab rosak..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009