Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 24 Mac 2016

Dual Sim : Maxis, Digi atau Celcom ?

 

Hurmm.. Kalau dulu , Celcom atau Maxis ! Tapi sejak sejak kebelakangan ni , aku tak gemar dah dengan Maxis.. Mungkin mereka sedang naik taraf la kot.. Sungguhpun gitu , Maxis cemerlang ketika di Taman Negara ari tu.. Dalam hutan , Maxis je ada.. hehehe..

Tapi di bandar camana pulak ? Haaa.. Ini berdasarkan pengalaman aku laaa.. Aku dah lama tinggalkan Maxis sejak aku berpindah rumah baru di Bandar Baru Salak Tinggi.. Di situ , Celcom cemerlang.. Namun begitu , sejak Digi menaiktaraf , Digi dah sebagus Celcom namun tewas pada kadar harga pakej internet dan juga ‘Burung Hantu’ !

Tetapi dalam keadaan kecemasan , Digi amatlah sangat membantu ! Tak semua tempat Celcom cemerlang tetapi sebaliknya , Digi mengambil tempat kecermerlangan tu ! Haa.. Contoh ketika aku di Ikea Cheras tadi..

image

Celcom.. hidup segan mati tak mahu ! Terus aku membuka satu lagi sim aku.. Nasib baik Sony Z5 aku dual sim ! Hehehehe.. Tapi makan bateri laaaa ! Huhhh… Namun aku dah jumpa satu aplikasi untuk menjimatkan bateri ! Tu aku akan cerita nanti ! Hehehehe..

Ok… aku bukak Digi dan..

image

Aku boleh terus berwhatsapp dan layari internet malah leh post gambar ke Instagram ! Huhuhuhuh.. Nasib baik ada telefon dual sim dan juga Digi !

Ok.. masalah dual sim kalau bukak dua dua , memang akan cepat abis bateri. Nasib baik aku diketemukan dengan Shut App ! Sebelum aku nak download , aku baca komen.. Biasanya ‘sampah’ jer…tapi yang ni dapat positif punya feedback ! Hurmm..

Ok.. aku try dan..

image

Aku berpuashati ! Dia ‘tutup’ app yang aktif ! Dan menjimatkan sekurang kurangnya 20% tenaga.. Android ni , bila dah install app , dia akan on walaupun kita tututp.. kan ? Sebab tu cepat je abis bateri.. Maka Shut App ni akan tutup sementara sebelum dia hidup semula.. Hehehehe… Maka, kena rajin la tutup… Tu yang aku perasan la.. Yang aku tak perasan , aku tak leh kata.. Sekurangnya , jimat la dari takde kan ?

Akhir kata.. cuba dulu baru leh komen.. hehehehe..

5 komen :

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Maxis..Celcom..Digi..ada kekuatan masing-masing..ikut tempat coveragenya la abg ben..bila balik kampung kat rumah Baba mama maxis ok sangat..bila balik rumah mertua zero dan celcom yang ok sangat..digi pulak ada kala o.k..banyak k.o..

Azlinda Azman berkata... [Reply to comment]

Good info..tq for sharing

Putera Helmei berkata... [Reply to comment]

La.. tak tau pun kalau buka dual sim, bateri cpat habis.. hohoho.. patutlah hp ni laju ja bateri dia turun..

timm bill berkata... [Reply to comment]

asus selfie agk than lma la jugk betri wlaupun 2 sim..hoho..

YB Shehan berkata... [Reply to comment]

wah nak cuba la shut App tu. Mula2 baca shut up. hehehe

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI