Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 14 Mac 2016

Istimewa di Trulia Cafe , Cyberjaya

 

Bila dengar je Cyberjaya , ada yang terpinga pinga.. Ada apa kat Cyberjaya ? Hehehe.. Apakah serupa macam Putrajaya ? Huhuhuhu.. kan kan ? Bagi yang tak pernah pergi , pastinya itu yang bermain di minda mereka.

Namun bagi mereka yang bekerja dan tinggal berhampiran Cyberjaya pastinya dah tau akan keunikan Cyberjaya ni..terutama dari segi keunikan restoran restoran yang ada di sana.

Baru-baru ni , aku dan rakan rakan blogger dari Kelab Blogger Ben Ashaaari berpeluang sekali lagi menerokai salah sebuah cafe di Cyberjaya dan kali ini keunikan cafe ini terletak pada makanannya ! Maknanya , orang ke cafe ni hanya semata mata untuk menikmati makanan yang disediakan di sini.

1

Trulia Cafe yang terletak di Jalan Flora CBD Perdana 2 Cyber 12 Cyberjaya sudah setahun beroperasi. Nama Trulia ni berasal dari Italia. Haa.. Ada sejarah tersendiri sebenarnya. Tapi apakah makanannya berkonsepkan Italian ? Tidak sama sekali ! Namun tetap ada keunikannya..

Ok.. apakah jenis makanan yang ada di sini ?

image

Hurmm.. aku bukak buku menunya.. Eh , macam makanan kebiasaan je ni ? Kan ? Harganya pon lebih kurang standard jer.. Nak dibandingkan dengan gerai tepi jalan , tak adil la pulak ! Ni kat Cyberjaya kawan.. Sewa di sini pun tak sama sewaan di lokasi lain. Tapi apakah sebab itu ? Itu cuma antara faktor..

Persoalan demi persoalan.. Sedap ke ? Setanding ke dengan harganya ??

image

image

image

image

Macam macam ada , kan ? Ok.. order makanan dah dibuat. Air sampai dulu ! Huhu.. mesti la kan ? Dahagaa ! Aku order air asam boi ! Kasi lega tekak dulu sebab aku workout di gym sebelum datang.. Heee..

Rakan rakan lain , dengan selera memasing..

5

6

7

image

Fuh… amacam ? Membuka selera tak ? Tengok air pun dah terliur.. Makanan mesti lagi gempak kan ?

Ok… tak lama kemudian , makanan dihidangkan satu demi satu.. Kami pun , buat la tugas kami.. Heheheh.. Bukan mereview tau.. Kami ke sini untuk mempromosikan Trulia Cafe.

image 

Dan sampai lagi.. lagi dan lagi !

Semua yang dihidangkan pada kami adalah antara tarikan.. Antara yer ! Haaaaa…  Menyelerakan sama sekali !

15

17

13

19

image

image

Buat kerja dulu  baru makan ! Hehehehehe…  Kan kan ? Dan bila merasai satu demi satu makanan.. ternyata harga Trulia Cafe ni memang berbaloi untuk datang makan di sini ! Tak kira makan tengahari atau makan malam ! Huhuhuhuh..

2 jam berlalu dengan begitu manfaat ! Huhu.. Sambil berborak santai , makan hidangan yang lazat.. sememangnya berbaloi datang sini !

Ok. penutup lak !

Sagu Gula Melaka dan kopi !

10

21

20

image

Beberapa idea dilontarkan dengan seikhlasnya.. bukan dari sudut makanan yer.. makanan dah tip top ! Hehehe.. Dan empunya cafe menerima dengan hati yang terbuka malah menghargainya.

Ok.. Bagi yang berminat nak datang sini , korang waze jer TRULIA CAFE ( Cyberjaya ) . Turut mengambil tempahan terutamanya event event di pejabat. Dibuka seawal 9 pagi dan tutup jam 9 malam pada hari biasa dan pada hujung minggu , tutup jam 12 malam.

image

Untuk pertanyaan dan info lebih lanjut , sila hubungi :

Trulia Cafe - +60-3-86885963/64

Facebook : Trulia Cafe

5 komen :

Mrs. A berkata... [Reply to comment]

Boleh cuba nih! kalau ke Cyberjaya nanti ;-)

Raihanah Ahmad berkata... [Reply to comment]

Nampak sedap tu, kalau singgah cyber boleh pi

miss zyaroses berkata... [Reply to comment]

tgh mlm tgk entry nie jadi lapar terus la :)

Julia Johari berkata... [Reply to comment]

Tempting sangat sagu gula melaka tu...trulia...nama pun unik sgt

nadhie wueen berkata... [Reply to comment]

Ha.. saye memang keje kat cyberjaya. tp tak penah lagi pergi sini. haha. btw thanks for info! Lepas ni boleh pergi :)

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI