Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 29 Mac 2016

Respek la si ibu ibu bekerja !

 

Daddy kena kerja lagi hari ni.. Esok pon ! Lusa begitu juga.. Jumaat je baru takde apa apa projek !

image image

Tapi kan.. tiap kali aku nak tinggalkan anak , aku rasa cam.. sesuatu kehilangan ! Terasa sebahagian dari diri aku , kosong ! haaaa.. Rasa nak usung je dua dua ikut sama g meeting tuuu !

Terbayangkan tahun depan Qhaliff g taska.. Aku rasa kalau dia balik kul 12 tengahari , kul 10 aku standby depan pintu taska tuu.. Hahahaha.. Rindu kat dia.. Huhuhhu..

Tu la kan.. Aku dapat rasakan camana si ibu punya perasaan setiap kali berpisah dengan anak mereka.. Aku yakin , mereka kalau boleh.. nak duduk bersama anak anak.. melihat anak mereka membesar bagai johan .. kan kan ?

Si ayah lak ? Kalau boleh.. malam baru nak masuk rumah.. kan ? Kalau boleh Sabtu Ahad pon nak kerja gak.. Tapi aku yakin yang perangai gitu sikit jer.. Alhamdulillah.. korang tak gitu kan ? Good !

Bila dah rapat ngan anak , ginilah akuuuu… Tak caya . cuba la try.. Try la kawin ngan bini baru.. Sure payah  nak lepas punya kan ? #Ehh ..

5 komen :

Miss Moon berkata... [Reply to comment]

tuhan je la yang tahu mcm mana perasaan ibu ngan ayah nak tinggalkan anak tu. Tapi terpaksa bekerja nak buat macam mana kan. Memang ni la dilema bagi semua ibu yg bekerja

eh tetapi part last tuh ....eh eh hahahahha

anazarin dotcom berkata... [Reply to comment]

Yup betul tu ben.. walaupun belum dapat merasai perasaan ben

Mama Kembar 3 berkata... [Reply to comment]

Mcm mana bizi pun kat opis mmg asyik teringat kat anak anak. Kejap kejap pk anak anak aku dah habis sek agama dah ni, dah nak naik bas ke sekolah dah ni...makan ke tidak budak budak tu. Ntah berapa puluh kali dok jeling handphone kot kot ada whatsapp dari cikgu & pengasuh. Memang sentiasa pk pasal anak anak, rindu!

Akif Imtiyaz berkata... [Reply to comment]

Biasalaaa perasaan seorang bapa yg sentiasa ada di cc ank2..mcm kita yg surirumah gak laaaa..teringat jer kat ank bila ank takde dpn mata...

Nugrul Sakura berkata... [Reply to comment]

Baru je merasai perasaan itu ... dalam hati sllu doa Allah lindungi anakku dr segala kecelakaan.

tambah2 keje shift 12jam... balik keje bwk moto laju2 sbb xnak anak lama2 kt umh pngasuh ..hmmmm

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI