Sukar berlaku adil ! - BEN ASHAARI

Sukar berlaku adil !

 

“ Daddyyyy.. nak bussss !! “ .

Bila sampai kawasan taman perumahan aku , itulah yang bakal aku dengar dan keluar dari mulut Qhaliff. Dia nak pandu kereta ! Camana sekali pun , dia tetap nak ! Zahra pon nak.. tapi dia cuma mampu memandang jer. Bila aku memanggil Zahra , dia sempitkan lagi kawasan tempat dia duduk.. Sayu je riak wajah dia ..

Dan sesekali , aku bertegas ! Aku suruh Qhaliff bagi ruang untuk Zahra. Dia bukan nak sangat pon tapi dia nak apa yang abang dia dapat !

image

Gambar Arkib

Hurm… Sian kekadang aku tengok Zahra. Aku cuma nak lebihkan dia , tapi mamat ni terasa sungguh laa.. Memang leh nampak dari wajah dia. Bila aku balik dari event , dia buat tak tau jer.. Cepat jauh hati dia ni tapi mudah dipujuk !

Nak tak nak.. kena tunggu Qhaliff gi sekolah dan barulah aku leh manjakan si Zahra ni.. Garang dia ni. Tak kasi kita gomol dia pon ! Naik kaki terus ke muka kita.. huhhhh !

4 ulasan:

  1. comel je dorang. gitu lah anak-anak. Same je sape-sape pon masa kecil. Mana abg nak adik nak, mana adik ada, abang pun mesti nak jugak punya.

    BalasPadam
  2. Gini la bila ada anak lebih dari sorang.. :)

    BalasPadam
  3. Memang gitu Ben kalau anak lebih sorang,kita nak kena pepandai berbahagikan perhatian dan kasih sayang..

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.