Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 10 April 2016

Bila usia menjangkau 40 tahun !

 

Baru selesai workout kat gym. Minggu ni agak malas sedikit nak gi gym. Kenapa ? Satu , panas ! Dua , Qhaliff nak ikut sama. Dia suka g borak ngan orang yang sedang serius workout ! Tak jadi diorang nak workout.. hahaha .. Dan tiga , rehatkan lutut.. Huhu…

image

Kelmarin , aku gi gym di Cheras. Yang malam ni , kat Sepang.. Di Cheras , aku jumpa la kawan lama aku. Dia memang ada je kat sana.. Aku cerita kat dia apa yang terjadi pada aku… lutut aku ! Kemudian dia pon cerita jugak la.. Dia pon pernah kena gak masalah cam aku kena tu.. Dia siap jumpa pakar lagi dan doktor pakar tu kasi la buat fisio bagai laa.. Kemudian dia kasi tip..

Doktor tu suruh makan suppliment tambahan seperti minyak ikan salmon dan minum susu Anlene ! Kasi kuat balik tulang dan jugak minyak ikan tu kasi cover sendi sendi yang digunakan dengan lasak ketika bersukan sejak kecil dulu.. haaa.. “.

Lebih kurang begitu la ayat dia.. Aku ada tokok tambah skit je la.. Mana nak ingat sangat apa dia kata. Bukannya dia awek cun aku nak dengar betul betul. Kalau awek cun , mau je aku duduk depan dia dan tenung mata dia..

Merenung mata awak , dah buat lutut saya makin lemah.. Berikanlah senyuman.. agar lutut ini kembali kuat ! Walaupun untuk seketika.. “ .. Haaa.. aku nak cakap je gitu kalau dia tu awek cun. Ni harap sado je la.. hahahaha…

Selepas dia kata gitu , esoknya aku gi cari… kat Alamanda.

image image

Tak semestinya dah 40 tahun baru leh amik.. Korang yang dah lebih usia 19 dan aktif bersukan… dah kena amalkan dah ! Jangan tunggu tua , dah sakit tulang.. haaaa ! Baru mau nyesal ! Ketika tu , duduk termenung je la mengenang nasib..

Kalau aku tau.. aku ikut cakap Ben Ashaari hari tuuu.. “ .

Belikan la untuk orang tua kita.. kalau kita dah malas nak minum.. huhu…atau makan !

3 komen :

Nooraini Ali. berkata... [Reply to comment]

tak lalu nak minum susu. namun kena cuba juga niii. owh 40an dah yer. life begin start @ 40. :)

anis abdullah berkata... [Reply to comment]

Sukar nak telan Anlene tu. Dah try masa umur 20 dulu..yang coklat siap kotak je mampu. Nak bancuh memang out.

Afidah Azmi berkata... [Reply to comment]

bagus tau minum susu Anlene ni..Tulang sihat pastu rasa segra je badan bila minum..Mama dan tok Fida kat kg pun rajin minum...tu pasailah tok Fida yg umur 72 tahun masih kuat kayuh basikal...ni SERIUS...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI