Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 27 Mei 2016

Duduk di Seremban 2 , kerja di KL !

 

Fuh.. layan iklan kat radio. Beli rumah kat Seremban 2 , pastu ulang alik KL.hari hari ! Adehhh ! Seremban 2 tu kot ! Bukan dekat wooo ! Aku yang tinggal kat Sepang dan ulang alik ke Cheras setiap hari pon terasa biratnya ! Ni kan pulak Seremban ??? Naik komuter ? Hehehe.. Kalau komuter tu cam kat Jepun atau Korea , ok la gakkk ! Dah la penuh dengan pelancong asing dalam komuter tu ! Fuhhh..

Aku.. duduk Sepang.. Setiap bulan servis kereta ! Sekali servis , mesti lebih RM500 ! Termasuk GST ! Hurmmm… Sampai sekarang aku tak nampak ke mana GST tu pergi !

Kalau tak silap aku , hujung bulan ari tu aku baru servis kereta.. Jap check..

image

Hurmm…

image

Yupp… Baru nak masuk 4 tahun kereta aku ni. Dah lebih 150 ribu km ! Jatuh dah value dia.. huhuuhu.. Dan rasanya , balik dari Penang ni , aku kena servis lagi kereta !

image

Arghhh ! Penat.. tapi bila memikirkan keselamatan keluarga.. servis je la.. Enjin kena jaga.. Hari hari guna wooo !

Tu la.. aku terfikir.. Camana la orang yang tinggal kat Seremban atau lebih jauh dari aku tu , kerja di KL dan travel hari hari ! Memang respek laa.. Kalau aku.. kalau aku.. Huhuhu.. Kalau bujang , leh la gagah naik pengangkutan awam.. Ni dah kawin ! Haaa..

6 komen :

Shiqeen Sattar berkata... [Reply to comment]

HIdup di KL ni banyak habis masa di jalanraya dan membesar di dalam kereta hahaha

razzwey razz berkata... [Reply to comment]

ramai sangat yang kerja di KL tinggal kat seremban... Ada yang sanggup berjimat terpaksa keluar rumah jam 5 pagi, naik bas harian untuk ke KL, balik kerja pulak dah gelap beratur panjang naik bas kat pasar seni untuk balik seremban. Setiap kali balik kerja, mesti nampak diorang beratur panjang, lama pulak tu...

shaizhar abu bakar berkata... [Reply to comment]

tiada yg mustahil dlm hidup ini
dulu ada manager kat tempat kerja lama
ulang alik PD (port dickson) naik public transport ke KL setiap hari bekerja. Bertahun - tahun juga la.Hebat my x bos itu

Afiq Halid berkata... [Reply to comment]

Orang kata 'hujan emas di negeri orang'. Pernah rasa kerja jauh. 2 jam lebih perjalanan. Tapi rezeki dah kat situ. Huhu

Nurul Nadila berkata... [Reply to comment]

betul..kalau bujang gigih lagi..ni dah kawen ade anak macam...susah la sikit

prepaidboy berkata... [Reply to comment]

Assalamualaikum. Sy berulang dari Senawang ke Jalan Raja Laut DBKL. Dari Terminal 1 naik laluan khas turun depan opis. Harga tiket RM175. Sebab berulang isteri kerja Kuala Pilah dan dah ada rumah di Taman Bandar Senawang. Duduk di Senawang masih dapat rasa suasana kampung.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI