Apa dah jadi dengan negara kita ?

 

image

Ada satu komen menarik perhatian aku di page Berita Harian , hari ni.. Ianya berkisarkan rasuah di kalangan mereka yang punya kuasa.. Huhuhuh.. Selagi tak bendung gejala ni , selagi tu tak selesai masalah yang semakin menjadi jadi ni..

Amik contoh laa.. setiap hari hujung minggu., di tempat tempat tertentu jadi markas lepak warga asing.. Fuhhhhh ! Menakutkan ! Aku sendiri nak g lalu tempat tu pon dah hilang selera. Bukan la nak double standard tapi kita tak tau yang ada kat situ apakah benar benar ‘bersih’ atau mereka menyeludup masuk ke negara kita ni ? Kalau masuk secara haram.. pastinya mereka ni tak ditapis dek keselamatan , kan ?

Persoalannya.. kenapa tiada pegawai keselamatan di situ walhal tau situ penuh dengan warga asing ? Hurmm.. Aku la tertanya sendiri. Bukan nak tanya kat diorang yang punya kuasa tu..

Tak lama lagi Aidilfitri.. dan bandaraya Kuala Lumpur , akan jadi mereka punya.. Kan ? Huhuhuh..

10 ulasan:

  1. Macam mana nak bendung ni???

    BalasPadam
  2. wah pasar Bangla ! .. mungkin akan sama taraf dengan pasar kampuchea/kemboja suatu masa nanti.

    BalasPadam
  3. huhu..bandar klang dah lama jadi port diorang dan warga asing yg lain..sedih dan takut bila nak naik bas awam..mmg akan dipenuhi dgan warga diorang je..

    BalasPadam
  4. tak mo g KL masa raya.. takut tengok orang asing

    BalasPadam
  5. saya selalu beli di situ. mungkin kena report dulu baru depa bertindak

    BalasPadam
  6. bila berjalan-jalan terasa berada di negara asing tanpa perlu bawa pasport antarabangsa pun abg ben..walhal di negara sendiri..

    BalasPadam
  7. yang tertangkap selalunya di bawah angka ribu, yang dok ada la ni, angkanya sudah menjangkau ratusan ribu. bila ada isu yang macam ni, pasti ada yang menyalahkan orang kita, siapa suruh beli dekat warga assing. tapi bila orang kita bukak kedai meniaga, depa pula mai kacau. haishhh!

    BalasPadam
  8. ada perasan juga haritu dalam newsfeed fb.. hmm kesian peniaga yang disini . orang luar pula jual tak berlesen

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009