Blog vs Facebook !

by - Rabu, Jun 01, 2016

 

Ada kata blog tak relevan dah ! Sekarang media sosial seperti Facebook dan Instagram dan amik alih ! Huhhhh… Yeke ? Aku buat sedikit kajian .. kajian la sangat ! Hahahaha.. Apakah benar ??

image

Facebook dan instagram akan amik alih dan blog dah seperti suratkhabar jer.. Tapi bagi aku , Facebook tak stabil ! Contohnya , banyak status aku tahun lepas dan juga gambar dah tak da ! Nak carik balik , memang tak jumpa dah melainkan masa post tu , aku letak dalam folder.. tu inshaAllah selamat.. Instagram lak , banyak akaun palsu ! Dua dua ni dah boleh create follower hantu ! Kalau nak buat job berbayar , rasa bersalah sungguh laa pada client ! Berkat weh ! Berkat !

Ada kata , kalau nak santai… blog tak leh dah ! Orang update di Facebook je ! Tapi bagi aku , part nak bersantai.. aku lebih suka luah kat blog ! Sebab blog dah jadi diari ! Facebook ni sekadar kertas contengan jer !

Dan yang penting.. satu hari nanti , akan ada satu lagi platform media sosial akan wujud dan Facebook akan senasib Myspace dan Friendster.. Sekarang ni pon orang dah mula menyampah dengan Facebook.. Manakala Instagram , fungsi  dia terhad.. Tak cam blog ! Lalalalaa..

Tak setuju ? Tak pe.. tunggu dna lihat jer.. Blog ni  dari aku remaja dah ada.. skang dah tua wooo ! Masih ada dan ramai pembaca setiap !

You May Also Like

10 comments

  1. Saya setuju...saya pun prefer update blog compare to fb. .Kalau fb, kita macam paksa reader baca dan tahu apa yang kita update. Lepas tu kata kita riak & etc. Kalau blog, reader boleh choose samaada nak baca atau tidak. Kalau reader nak baca apa yang kita share & update, reader akan bukak blog kita dengan willing nya(ambik kau bahasa pasar).

    BalasPadam
  2. setuju!

    #eh ada nama kita lak kat screenshot...hehe..

    BalasPadam
  3. blog masih relevan lagi.
    nak berceloteh panjang2 buat entri di blog.
    ayat sepatah dua upload di IG/facebook.
    tapi sy ttp pilih blog.

    BalasPadam
  4. sy stuju..dr segi carian google pun biasanya akan kluar blog instead of fb ke ape ke...sy pun lbh suke luah kt blog dr fb..fb ni kdg2 org bce sentap2..blog ni klau org xbukak xbace ler..hahahaha

    BalasPadam
  5. rasanya blog tetap paling best!

    BalasPadam
  6. Blog vs Facebook?

    Ibaratnya,

    Nikah vs Tunang.

    BalasPadam
  7. setuju sangat ! blog ni dah macam diary .. esok esok tua boleh bagi anak cucu baca ..hehe

    BalasPadam
  8. Setuju.
    saya pun suka menulis di blog sebab boleh tulis panjang-panjang.
    Saya ada menulis sebuah buku, ada 'part' yang mungkin sukar untuk diterangkan dalam buku, jadi saya buat penjelasan dalam blog untuk pembaca lebih memahami lagi tentang isi kandungan buku yang saya tulis tu. Dalam Face book, rasanya tidak sesuai.
    Itu bagi saya la. Setiap orang ada pendapat yang tersendiri.
    wassalam.

    BalasPadam
  9. Nampak kerelevanannya di situ

    BalasPadam
  10. in 20 years time let's see adakah Facebook masih utuh bertahan atau bakal menerima nasib yang sama macam friendster dan MySpace

    BalasPadam