Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 9 Jun 2016

Samsung Galaxy Note 7 atau Sony Xperia X ?

 

Wowwww.. dalam dilema ! Mana satu aku nak rembat ni ?? Samsung Galaxy Note 7 dijadualkan keluar bulan 10 nanti.. atau paling awal pon Ogos.. Manakala Sony Xperia X ( Z series dah tamat ) , bakal berada di pasaran hujung bulan ini.. dan minggu ini akan dilancarkan !

image

Bila aku baca spesifikasi mengenai Sony Xperia X ni , aku rasa macam aku nak lupakan je terus Samsung Galaxy Note 7 ! Huhuhu.. Kenapa ?? Spesifikasi dia memang lama dah aku tunggu ! Atas kertas , memang nampak gempak.. Apakah bila di tangan nanti , serupa atas kertas?

Aku yg dah guna Sony Xperia Z2.Sony Xperia Z3 , Sony Xperia Z3+ dan Sony Xperia Z5 .. ternyata tidak mengecewakan aku sama sekali.  Walaupun ramai kata ‘panas’ tapi bagi aku , mana mana phone Android ada masalah serupa. Apakah Sony Xperia X ni mengatasi sudah kelemahan itu ?

Perbandingan dibuat dengan Iphone 6S dan memihak pada Sony Xperia X namun bagi aku , masing masing punya kelebihan dan kekuatan. Hak masing masing.. Cam aku , aku memilih Sony kerana aku senang dengan Sony yang menggunakan OS Android.. hee..

Apa pun.. tunggu 12hb ni.. aku nak g tengok dan rasa sendiri keistimewaan Sony Xperia X ni..

Nanti aku buat review mengenai phone ni eh..

3 komen :

YB Shehan berkata... [Reply to comment]

Aben nak teman x? Leh je g teman? Ekekekekke. Bestnya.. x pernah guna sony. Tp pnh test je la. Ok gak.

Lisa Nurulain berkata... [Reply to comment]

samsung note7 more better.. sebab sony x takleh masuk air kan ? rite ?

Syed Alwi berkata... [Reply to comment]

Ambk dua2 abg ben.. hihihi

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI