Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 20 Jun 2016

Zahra ada kenan ?

 

Sebelum aku tertidur , aku perasan di dahi Zahra ada cam kena gigit dek nyamuk. Aku sapu dengan Pati Batook Ori pastu.. Dia tak garu pun. Sakit pon tak.. dia bermain seperti biasa..

Aku layan Terminator Genisys.. Terlena beberapa minit. Zahra dan Qhaliff , masing masing dok menghabiskan kredit aku layan Youtube… Terjaga.. aku panggil Zahra. Mintak handphone aku. Terkejut tengok muka Zahra..

image

Huhhhh… Terus aku dukung Zahra dan bawak jumpa wife. Dia kata kat rahang dan tepi telinga dia pun ada ! Naik bengkak dah ! Tapi bukan kena gigit. Kalau kena gigit , apasal abang dia tak ada langsung ? Cam tu gak aku ???

Menurut wife , adik sepupu Zahra dulu ada cam tu gak.. Dia kata kenan.. Datang ikut musim..Bila datang , memang naik banyak kat muka , kepala dan badan..

Aku sapu Pati Batook Ori kat tempat dia naik bengkak tu..

image

Alhamdulillah.. kat tepi telinga dah surut.. kat kelopak mata pon nampak macam ok dah tu.. harapnya esok takde apa apa la.. Kalau tak.. hurmm..

5 komen :

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

memang semulajadi ya abg ben bukan sebab alahan makan..maksud PC makanan yang memang langsung tak boleh makan..sebabnya sepupu PC pun macam ni seumur hidup tak boleh makan daging.

Ben Ashaari berkata... [Reply to comment]

@PeRdU cINta bukan alahan..

Dkna Abza berkata... [Reply to comment]

dkna kecik dulu kenan gak beben.. teruk, siap bernanah bagai .. naik kat atas kepala..kat belakang rambut ni.. nasib baik dah besar, tak dop kenan dah.. kalau tak, memang tak boleh tanya jai 'bau wangi rambut tu perangsang suami ke idok' hahahahahaa

YB Shehan berkata... [Reply to comment]

kt mata tu. erm.. sian. moga cpt sht. tmpt gatal2 lain leh sapu magic cream gak kan..

Jie Susanos berkata... [Reply to comment]

kenan ni berjangkit jgak ke..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI