Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 12 Julai 2016

Masa untuk kita mengubah sikap !

 

image

Pelbagai alasan yang aku cari untuk aku elakkan dari melakukan kerja kerja pengasingan begini ! Aku dah bayar servis maintenance.. Cukai pintu.. Macam macam lagi la aku dah bayar ! Takkan kerja gini pun aku nak kena buat ???  Nak beli plastik lagi ! Kos tuuu ! Dah la sekarang semua benda dah mahal !

Itu kata hati aku yang ketika tu, takda kesedaran lagi ! Bila memandang ke depan.. aku nampak dunia aku.. dunia anak cucu aku.. Jika kita masih tidak amik sikap prihatin begini , apakah kita nak tinggal bersebelahan dengn pusat pelupusan sampah ???  Fuh.. tak rela aku.

Betul.. memang payah. Memang sukar ! Tapi sampai bila ? Ada alternatif lain tak nak  camana nak lupuskan sampai yang bakal keluar dari rumah kita tu ??? Alternatif yang tidak merosakkan bumi dan juga penduduknya ? Hurmm.. Kalau takda , kita kena ikut je mereka yang sanggup pikul amanah ni.. hurmm..

Tak susah.. tapi nak mulakan tu payah.. kan ?

4 komen :

Ayumieka berkata... [Reply to comment]

satu lagi isunya ialah suami isteri kena sama2 sokong kempen ni. kalau sorang je memang tak jadi. macam2 alasan yang keluar. hmmm nasib2...

Jamil Hashim berkata... [Reply to comment]

dah start susah nak stop nanti...

Abhamz SSU berkata... [Reply to comment]

kena sokong kempen ni sbb tak mahu nanti sampah memudaratkan kita nanti...

Mommy Muhaimin berkata... [Reply to comment]

Kalau kat tempat saya masih belum dipraktikkan langkah-langkah sebegini. Diari Mommy Muhaimin

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI