Punca Qhaliff dapat ludah pontianak !

by - Isnin, Julai 11, 2016

 

Pagi sebelum aku bertolak ke Kelantan , Qhaliff dah kena ! Aku terkejut tengok. Tapi suruh sedikit lepas letak losyen  Magic Cosmoderm.

Tapi di Kelantan , makin banyak pulak dia keluar. Hingga di pagi raya , muka Qhaliff ketara bengkak. Hingga dia sendiri segan nak bergambar di pagi tu. Asyik larikan diri jer.. Sian..

image

Pelbagai cara dah digunakan.. Hinggalah mandikan dia dengan garam bukit dan sapu dengan ubat dari doktor.. Ada perubahan sedikit demi sedikit..

Alhamdulillah..

image

Tapi bila sampai KL.. sampai rumah , jadi semula ! Aku mandikan dia sekali lagi pastu sapu ubat..

image

Dan mintak wife tukar semua cadar dan juga sarung bantal ! Aku syak dia dapat masa bermain di kawasan perumahan mak aku tu. Bermula dari situ la badan dia naik gegata atau ludah pontianak..

Alhamdulillah.. takda dahh… Bersungguh wife jaga Qhaliff masa dia mula dapat gegata tu.. Hurmm..

You May Also Like

6 comments

  1. kesian Qhaliff...tapi tak pe daddy dan mummy sentiasa berusaha bagi sembuh spt sediakala dgn pelbagai ikhtiar dan ubat

    BalasPadam
  2. Saya pun ada sakit gegata ni. Punca dia adalah suasana yang berbahang. Bila suasana berbahang, takleh pakai baju, kalau pakai baju mula la gatal2 dan kena gegata ni. Penawar dia adalah ubat selsema.

    BalasPadam
  3. Maq pernah kena dulu , tapi masa tu tak pakai ubat apa2 ,berhari2 tahan gatal sampai kena suntik kat emergency , tp tak beri kesan pun, 1 hari ada jiran ajarkan ambil minyak masak , campurkan dgn bawang merah ,lagi elok guna bawang kecil , gaulkan kedua bahan tu , tenyeh2 sambil selawat , sapukan minyak berbawang tu kat tempat gegata, alhamdulillah ..hilang.
    P/s - tapi bau badan macam bau roti telur 🙊.

    BalasPadam
  4. salam... tak pedih ke mandi guna garam tu?? anak saya kena ruam panas raya kali ni... dah kering pun ruam tu cuma kesan biji2 tu ada lagi.. dan kulit jadi kering sangat. tak tau nak boh apa dah

    BalasPadam
  5. dlu penah kena mcam ni.. mmg menangis sebab jadi 1badan.. hehehehehee

    BalasPadam