Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 1 Julai 2016

Teksi atau GrabCar ?

 

image

Pemandu teksi yang merosakkan kereta pemandu Grabcar telah didenda. Tapi apakah ‘kebencian’ pemandu teksi pada pemandu Grabcar akan berlalu begitu saja ? Rasanya tidak.. kan ?

Bagi aku laa.. ikutkan memang kesian kat pemandu teksi yang jujur… tapi disebabkan segelintir pemandu teksi yang merosakkan maruah mereka sendiri , semua terkesan ! Yang mendapat perhatian adalah GrabCar atau seangkatan dengannya !

Apakah aku akan guna GrabCar ? Aku pernah guna sekali GrabCar dan ternyata ianya tidak sesukar mana pon untuk memanggil mereka ke depan mata kita ! Berbanding teksi , ada kalanya terpaksa berdiri dengan begitu lama sambil tersengih macam kerang busuk untuk dapatkan teksi !

Pemandu teksi kena bersatu untuk mengubah nasib mereka. Bagi aku , jika mereka perbaiki mutu kerja serta punya perasan mesra pada pelanggan , tidak mustahil mereka berjaya mengembalikan keyakinan pengguna dan seterusnya boleh melupakan GrabCar !

Tapi selagi ada segelintir seperti samseng jalanan… maka masalah begini takkan selesai punya..dan GrabCar akan berkembang maju ke kawasan kawasan pendalaman .. Bila ini berlaku , fuhhhh… masuk angin keluar asap wooo

0 komen :

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI