Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 22 Ogos 2016

Anak-anak adalah cermin kita

 

Bagaimana mereka membesar , adalah bergantung pada cara kita mendidik mereka secara langsung dan juga tidak.. Mereka memerhati setiap perbuatan dan tutur kata kita.. Mereka akan mengulanginya dalam kita tak sedar..

Bila ngan wife.. diorang tak usik handphone atau tab pon ok jer..

image

Tapi bila dengan aku.. Hurmm..

image

Camana eh.. Perlu ke aku yang keluar g kerja… Hahahaha.. Wife duk umah jer.. Diorang takut skit ngan wife berbanding aku walhal aku lagi garang.. Haishh..

Qhaliff memang ‘copy cat’ setiap apa aku buat.. Risau aihhh.. Dan pengaruh tv pon satu hal… kartun skang ni makin banyak mengarut ! Hurmmm…

Nak bawak keluar beriadah atau g tempat tempat yang membuka minda , duit lak.. Aku lak.. memang kerja 24 jam ! Aku rasa aku dah kena buat kerja 9-5 jer.. lepas abis kerja , simpan hp ! .. kan kan ?

3 komen :

Afiq Halid berkata... [Reply to comment]

Cabaran untuk mendidik anak2 lagi banyak pada zaman sekarang. Kena buat persiapan mental and fizikal kalau gini. Persiapan. Hehe

Julia Johari berkata... [Reply to comment]

Betul tu ben kena buat jadual waktu kerja wpun kerja sendiri...sharp jam 5 ptg hp sorok, esok baru tgk..ke ben tgk hp review jam 1 pagi...kan kan hehehe

Nurul Nadila berkata... [Reply to comment]

ye abg ben.anak-anak cermin kita. kadang2 bila tengok perangai anak-anak, baru terperasan perangai sendiri. baru nak sedar diri and perasan silap sendiri :)

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI