Anak no 2 memang garang eh ?

 

image

2 tahun entah berapa bulan dah usia acik Zahra ni ! Tak lama lagi , bakal bergelar Kak Ngah. Anak no 2 cam aku.. Dan sangatlah garang berbanding si abang yang lebih cool ! Aku tak tau la dari mana dia belajar sikap garang dia tu.. Malam tadi , sedas dia gigit abang dia kat belakang badan. Berbekas gitu !

Begitukah sikap aku dulu ? Hurmm.. Rasanya memang aku garang dan panas baran tapi bukanlah dari sejak kecik.. Dan remaja baru ada panas baran gitu.. Tapi Zahra ?

Yang pastinya , kalau dia nak sesuatu tu  atau bila kita larang dia buat sesuatu , dia takkan berganjak ! Selagi kita yang tak mengalah dulu.. Dan dia akan buat sekejap pastu dia mengalah ! Aduhh..

Ada carakah untuk lembutkan hati kak Ngah ni ?? Google dan jumpa.. Nak cuba laa..

image

8 ulasan:

  1. huhu..kalau dh besar esok2 siap la...kalau dah kata dia,kata dia je la..

    BalasPadam
  2. anak no 2 saya pun nampak ada ciri-ciri...abang yang 7 tahun pun kalah dgn dia. hehe.

    BalasPadam
  3. tgk la muka dia tu, garang nye hehehehe...xpelah jadi kakak sulong kn so kena garang2 tp jgn keras kepala..ekeke.. blh lagi dibentuk tu...

    BalasPadam
  4. Mungkin kot.. macam anak saya jugak..tapi dia cepat belajar sesuatu dan no.2 ni berani mencuba sesuatu yang baru.

    BalasPadam
  5. Dia mmg garang dan tegas 0tapi bila dah dewasa sikit nanti dia lah anak yg lebih banyak rasa bertanggungjawab kat keluarga.Semua ni sebab dia ada along dan adik yg perlu diperhatikan jugak.

    **Tapi maq anak sulung ��

    BalasPadam
  6. hahaha..sama la pun ank ke 2..garang, wajib..tp ade lg..degil..keras ati..berani melawan..
    hahahaha
    bak kate kwn skola yg msih keep in touch, brutal..hahahha
    tp bl dh jd ibu2..kurang brutal..lebih pd keibuan & bl jumpe geng..pale ting tong pun mai ler..hehehhe
    Zahra ttp cute wlupun grg..hehehhee

    BalasPadam
  7. Alamak mcm sama je i masa kecik dulu, gigit belakang abg i sampai berdarah haha. I anak no 2 and my mom pernah kata i paling keras kepala & kuat melawan. Tapi dah dewasa, ada akai utk pikir..dah tak macam tu dah. Menyesal sbb dulu kuat melawan tu ada laa huhu

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009