Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 24 Ogos 2016

Anak no 2 memang garang eh ?

 

image

2 tahun entah berapa bulan dah usia acik Zahra ni ! Tak lama lagi , bakal bergelar Kak Ngah. Anak no 2 cam aku.. Dan sangatlah garang berbanding si abang yang lebih cool ! Aku tak tau la dari mana dia belajar sikap garang dia tu.. Malam tadi , sedas dia gigit abang dia kat belakang badan. Berbekas gitu !

Begitukah sikap aku dulu ? Hurmm.. Rasanya memang aku garang dan panas baran tapi bukanlah dari sejak kecik.. Dan remaja baru ada panas baran gitu.. Tapi Zahra ?

Yang pastinya , kalau dia nak sesuatu tu  atau bila kita larang dia buat sesuatu , dia takkan berganjak ! Selagi kita yang tak mengalah dulu.. Dan dia akan buat sekejap pastu dia mengalah ! Aduhh..

Ada carakah untuk lembutkan hati kak Ngah ni ?? Google dan jumpa.. Nak cuba laa..

image

8 komen :

kak syah berkata... [Reply to comment]

huhu..kalau dh besar esok2 siap la...kalau dah kata dia,kata dia je la..

nadhie wueen berkata... [Reply to comment]

seirasnya muka :)

Min Aina Ila Aina berkata... [Reply to comment]

anak no 2 saya pun nampak ada ciri-ciri...abang yang 7 tahun pun kalah dgn dia. hehe.

Mila Hilas berkata... [Reply to comment]

tgk la muka dia tu, garang nye hehehehe...xpelah jadi kakak sulong kn so kena garang2 tp jgn keras kepala..ekeke.. blh lagi dibentuk tu...

Jue Amzura berkata... [Reply to comment]

Mungkin kot.. macam anak saya jugak..tapi dia cepat belajar sesuatu dan no.2 ni berani mencuba sesuatu yang baru.

MaQ Nie Rokani berkata... [Reply to comment]

Dia mmg garang dan tegas 0tapi bila dah dewasa sikit nanti dia lah anak yg lebih banyak rasa bertanggungjawab kat keluarga.Semua ni sebab dia ada along dan adik yg perlu diperhatikan jugak.

**Tapi maq anak sulung ��

amelia ramli berkata... [Reply to comment]

hahaha..sama la pun ank ke 2..garang, wajib..tp ade lg..degil..keras ati..berani melawan..
hahahaha
bak kate kwn skola yg msih keep in touch, brutal..hahahha
tp bl dh jd ibu2..kurang brutal..lebih pd keibuan & bl jumpe geng..pale ting tong pun mai ler..hehehhe
Zahra ttp cute wlupun grg..hehehhee

Mama Kembar 3 berkata... [Reply to comment]

Alamak mcm sama je i masa kecik dulu, gigit belakang abg i sampai berdarah haha. I anak no 2 and my mom pernah kata i paling keras kepala & kuat melawan. Tapi dah dewasa, ada akai utk pikir..dah tak macam tu dah. Menyesal sbb dulu kuat melawan tu ada laa huhu

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI