Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 8 Ogos 2016

Elakkan boroi dengan air detox !

 

Heheheh.. 2 bulan lebih dah aku tak gi gym ! Kalau ikutkan , aku dah leh dikategorikan boroi ! Tapi , Alhamdulillah.. naik skit jer perut ! Tu pun sebab aku byk minum air ais dan makan sebelah makan.. Hurmm..

Tapi nasib aku baik sebab wife rajin buatkan aku air detox ! Air putih yang dicampurkan dengan epal , lemon serta habbatus sauda dan terbaru dengan chia seed !

Ok.. aku dah amalkan air detox ni sejak awal tahun , rasanya.. ke sebelum tu lagi ?? Yang aku perasan ialah.. aku susah nak demam dan selsema , langsung tak pernah hinggap ! Kalau ada pon sekejap.. tu pon bila berada dikalangan mereka yang ada selsema seperti Qhaliff dan Zahra. Macam aku kata tadi , di rumah.. kalau semua ada selsema , aku je takda ! Memula tak la rasa pelik.. lama lama.. baru terfikir.. Vitamin C !

image

Dua hari sekali , wife tolong tukarkan buah ni. Sebijk epal dan sebijik lemon. Campur dan letak dalam peti ais. Fuhhh.. memang ketagih la minum..

Ternyata bila wife buat air gini , aku makin tak gemar nak minum air manis. Asik cari air ni jer.. Hehehehe.. Jimat dah woooo… Kecuali bila keluar dari rumah la..

Sehingga hari ni , aku masih lagi amalkan air detox ni.. Terasa sedap dan ringan je badan..

4 komen :

Nurzakiah Hanum berkata... [Reply to comment]

jom try

Haffizul Iskandar berkata... [Reply to comment]

dulu rajin juga minum detox ni, selalu minta wife buatkan..tapi itulah, displin takda. terus tak minum dah..hehehehe..

www.ceritaejoy.com

Azlinda Azman berkata... [Reply to comment]

saya pun minum air detox sekarang.

Jie Susanos berkata... [Reply to comment]

baru dgr aie detox..

molek ye utk keshtan...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI