Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 15 Ogos 2016

Jangan pandang luaran sahaja ..

 

Aku tengok ada satu status ni , jadi viral !

image

Hurm… Yeke ?? Best ke sorang sorang ? Ke hulu ke hilir tanpa berteman ! Bebas gituu ! Aku pernah rasa gituu..Ketika aku ‘sebatang kara’ . Rasa dia cam… hurm…

Dan dalam surat khabar Harian Metro hari ni..

image

Aku tak tau apa cerita sebenarnya tapi yang pasti , tajuk besarnya menyentuh hati aku.

Hati-hati dengan doa kita.

12 komen :

Shiqeen Sattar berkata... [Reply to comment]

Tajuk mmg sedih.. tp cerita lum tau.. no komen

YB Shehan berkata... [Reply to comment]

Nampak macam ok tapi, isi hati? hmm.. sedihnya. syukurlah masih ada keluarga. amin

Nooraini Ali. berkata... [Reply to comment]

ummi nak anak2 duk dkt ummi dgn husbnd

Haffizul Iskandar berkata... [Reply to comment]

saya dulu, sebelum nikah, memang buat semua benda sorang2..keluar sorang2. tengok wayang sorang2, makan sorang2, hahaha. sampaikan kekawan sekeliling cakap saya tak betul, sebab semua buat sorang-sorang.

sekarang dah beristeri dan ada anak-anak, semuanya berteman. tapi ada masanya, saya akan keluar sorang-sorang..normal tak macam tu? hehe..

www.ceritaejoy.com

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Ada yang memang boleh buat seba serbi sendiri,suka sendirian dan pilih untuk begitu..ada oulak yang sebaliknya.Dalam misah pakcik ini kita harap beliau terus tabah dan gembira.amin.

Julia Johari berkata... [Reply to comment]

Adakala perlu masa untuk diri sendiri...cara masing2 kan ben...tapi jangan amalkan selalu...sebab dalam hati perlu juga teman untuk berbicara berkongsi cerita kan...untuk diri mungkin berpada...kelak takut orang kata kita ni menjauhkan diri kan

muhammad nizam berkata... [Reply to comment]

ade masa kena berteman...

Raihanah Ahmad berkata... [Reply to comment]

mudah2an anak2 saya nak duduk dekat dengan saya bila mereka berkeluarga kelak.

Jie Susanos berkata... [Reply to comment]

Xsronok bt apa2 pun sorang2..

Klu jrg2 boleh la..

Min Aina Ila Aina berkata... [Reply to comment]

Pendapat saya, bergantung pada umur...kalau 30 tahun ke bawah tak berteman masih enjoy, masih ok, masih kuat dan..kawan-kawan yang sama status pun masih ramai boleh temankan kita. Tapi kalau dah mula masuk usia pertengahan..mungkin akan terselit rasa sepi, rasa iri dengan kawan-kawan yang berteman, kawan-kawan pun semua sudah ada keluarga sendiri tak dapat nak temankan kita selalu.

Mama Kembar 3 berkata... [Reply to comment]

Yg dok jln n mkn sorang sorang kat mall tu tak semestinya 'bebas' dan tak dak family. Lepas dah kahwin lah i mula kluar sorang sorang pergi tgk wyg n jln jln window shoping. Kadang kadang perlukan masa utk diri sendiri, supaya lebih hargai keluarga. Sbb sekali sekala berseorangan tu ok, tp kalau tiap tiap hari dok cakap ngan dinding ja sedih gak huhu

Abhamz SSU berkata... [Reply to comment]

sebab itulah Islam menitikberatkan institusi keluarga...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI