Review Filem : Temuan Takdir

by - Selasa, Ogos 16, 2016

 

Filem Melayu pertama aku tonton di panggung tahun ni , seingat aku. Aku memang elak tonton filem Melayu selepas beberapa kali dikecewakan. Hampa !! Nasib baik ‘free’.

image

Hurmm.. Hurmm… Filem ni mengisahkan kes rompakan yang disiasat oleh dua pegawai polis yang juga adik beradik. Tu je la aku leh review. Rasanya.. Hurm.. Aku kasi 1.5 / 5 bintang.  Nasib baik ada part ‘Helo Helo Helo tuu.. ‘.

Ok laa.. aku kasi review skit.. Review amatur dari kacamata penonton yang tiada ilmu dalam bidang perfileman tapi gemar abiskan duit tengok movie di panggung dari membeli dvd cetak rompak !

Apa yang aku nampak ialah cubaan memasukkan elemen filem Hindustan dan juga Tamil dalam filem ni. Sayangnya , tak menjadi sangat. Banyak yang perlu diperbaiki terutama skript yang terlalu formal dan ‘membosankan’ serta lakonan pelakon yang agak keras. Kehadiran Vanida Imran serta Dato Jalaluddin Hassan sedikit sebanyak memberi nafas dan semangat.

Satu percubaan yang baik aku rasa. Mungkin di filem yang akan datang , pengarah dapat memberikan lebih terbaik dari filem ni.

image

image

You May Also Like

3 comments

  1. Masih lagi gelak ni dari semalam, semua pasal halo halo haloooo.... ��

    BalasPadam
  2. Review sdg di draf... halooooooo

    BalasPadam
  3. hihi. halo halo haloooooooo.. i miss ampang datang ni..

    BalasPadam