Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 29 Ogos 2016

Tergugatkah si angah dengan si sulung dan adiknya nanti ?

 

Setiap malam , Zahra akan turun tidur dengan aku di tilam bawah. Qhaliff dan ibunya , tidur di atas katil utama. Aku ‘terpaksa’ tidur bawah sebab tak muat nak tidur 4 orang sekali gus ! Hahahaha.. Tak lama lagi , tambah lagi sorang..

Zahra , bakal bergelar kak ngah. Garang sungguh dia tapi aku dapati kegarangannya adalah bersebab. Jika aku cakap dengan baik dan lemah lembuh , dia akan mengalah tapi bukan masa tu gak ! Beri masa sedikit pada dia.. dia sendiri akan datang ‘menyerah kalah’ .

image

Anak no 2 memang ego tinggi eh ? Aku anak no 2 dan aku rasa memang Zahra ni seolah olah cermin diri aku. Dia punya keras kepala , sama cam aku tapi dalam masa sama sebenarnya , seorang yang lembut hati.. hehehehe.. kan kan ?

Dan yang pasti , Zahra memang cukup melekat dengan aku. Kalau dia bangun tidur , dia akan cari aku.  Kalau nampak aku , terus suruh dukung. Hurm.. Qhaliff takkan dapat peluang bermanja dengan aku. Huuhu..

Aku risau gak nanti. Bila ada adiknya nanti.. camana lak dia ? Tapi dia beruntung.. sebab adiknya nanti ialah lelaki. Maka dia tak tergugat sebab dia satu satunya anak perempuan ! huhuhh..

Anak no 2 kata orang punya keras hati , pendendam tapi seorang yang pemaaf.  Yeke ?

image

4 komen :

shazillahsani.com berkata... [Reply to comment]

memang selalu dengar juga, bila dia tahu bakal dapat adik memang dia akan buat sesuatu yang minta kita beri perhatian dan semua ini perlu banyak kesabaran.

YB Shehan berkata... [Reply to comment]

mgkn masa kecil dorg wt prangai.. bila besar, inshaa Allah.. no 2 lah yg menyenangkan dalam keluarga.

Wanie Masduki berkata... [Reply to comment]

samalah kita..baby boy..semoga dipermudahkan bersalin untuk wife abg ben..kita sama2 tunggu hari..hehe

Nadiah Roslan berkata... [Reply to comment]

saya anak no 2 mmg apa yg ditulis tu mmg benar.anak saya yg no 2 pon perangai lebih kurg mcm saya gak.so lg mudah sebenarnye saya nk paham perangai die berbanding perangai anak saya no 1.
saya dulu lebih rapat dgn arwah abah saya.tp anak saya no 2 ni saya tgk lebih rapat dgn saya berbanding ayah die.kalo bangun pagi x nmpk muke saya monyok la muke tu satu hari.kalo saya tegur bole plak die lari...
yg penting anak no 2 kuat benor merajuknye

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI