Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 14 September 2016

Dunia berputar ! Hati-hati dengan tindak tanduk kita !

 

Zahra.. Aduhhh ! Pening aku tengok dia. Pelik dari mana datang perangai dia yang cukup garang tu. Ditambah lagi kalau tak menurut kemahuan dia , dia akan campakkan apa saja ada kat tangan dia. Kalau takda apa apa kat tangan dia , apa saja yg ada berhampiran dengannya..

image image

Bila tengok perangai dia.. teringat perangai aku satu tika dulu.. Haishh ! Jangan laaa macam tu.. tak beruntung orang berperangai gitu. Sian mak ayah kena layan… tapi ayah aku tak layan. dia bagi je ngan rotan ! Hahahaha..

Dua perbezaan perangai.. Qhaliff di usia Zahra sekarang ni , sangat baby lagi.. Zahra , dah macam usia 4 tahun. Reti dah nak menjeling.. cemburu.. kedekut tapi baik hati… ngan abang dia je la ! Huhhh..

Yang pastinya.. apa yang orang tua kita rasa , kita akan rasa ! Maka , sila jaga perangai kita sekarang ni.. Anak anak bakal ‘mewarisinya’..

4 komen :

Safiyah berkata... [Reply to comment]

comelnye zahra... lg2 bt duck face gitu :p

Kak Sue berkata... [Reply to comment]

Alolo comey sangat Zahra n Abang Qhaff nie..betul tu Ben apa yang kita buat pada mak abah kita..nanti anak kita pun akan buat macam tu,semoga anak-anak kita menjadi anak yang soleh dan solehah..terima kasih atas ingatan :)

Diverse Borneo berkata... [Reply to comment]

betul juga .. ada baiknya berhati-hati dengan tindak tanduk kita

Mama Kembar 3 berkata... [Reply to comment]

Betul, bila tgk perangai anak anak i skarang...terus menyesal kecik kecik dulu i degil n kuat melawan. Baru tau apa perasaan mama abah dulu huhu

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI