Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 19 September 2016

Gembirakanlah hati anak anak itu..

 

Teringat lagi aku satu tika dulu.. Aku gi tengok movie STAR WARS dengan pakcik aku yang ketika tu, sado sangat orangnya ! Aku berusia baru 7 atau 8 tahun rasanya. Masih ingat lagi dalam kepala aku. Dan setiap kali dia datang ke rumah aku , lawat mak aku.. aku sayu melihatnya. Namun , kenangan manis tu tetap segar dalam kepala aku.

Disebabkan dialah , aku jadi begitu alah dengan anak-anak aku tiap kali bila mereka minta mainan. Selagi aku berkemampuan , aku akan tunaikan permintaan mereka. Bukan apa , aku tak nak mereka terliur tengok anak orang lain.. Aku pernah rasa begitu. Aku pendamkan je dalam hati..

Aku anak kedua.. Abang dan adik aku , lebih beruntung dari aku.. “. Gitulah perasaan aku ketika tu.. Sekarang aku dah paham dan perasaan gitu , adalah tidak benar sama sekali.

Hari ni.. aku keluar sedikit duit untuk melihat mereka yang pernah gembirakan aku , di dalam blog ini.. senyum riang ! Dan tak sangka sangat , mereka amat hargai pemberian kecil aku hingga ke atas katil !

image

image

Aku bukanlah orang berada atau bergaji bulanan.. Tapi bila ada rezeki lebih sedikit , mereka ini akan aku hiburkan.. Yer , satu tika dulu.. aku di tempat mereka dan terliur melihat anak anak lain bermain dengan permainan yang aku inginkan sangat !

1 komen :

Rozita Abdul Rahman berkata... [Reply to comment]

setuju ben...kenangan ketika zaman kanak-kanak antara yg payah nak dilupakan..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI