Gembirakanlah hati anak anak itu..

by - Isnin, September 19, 2016

 

Teringat lagi aku satu tika dulu.. Aku gi tengok movie STAR WARS dengan pakcik aku yang ketika tu, sado sangat orangnya ! Aku berusia baru 7 atau 8 tahun rasanya. Masih ingat lagi dalam kepala aku. Dan setiap kali dia datang ke rumah aku , lawat mak aku.. aku sayu melihatnya. Namun , kenangan manis tu tetap segar dalam kepala aku.

Disebabkan dialah , aku jadi begitu alah dengan anak-anak aku tiap kali bila mereka minta mainan. Selagi aku berkemampuan , aku akan tunaikan permintaan mereka. Bukan apa , aku tak nak mereka terliur tengok anak orang lain.. Aku pernah rasa begitu. Aku pendamkan je dalam hati..

Aku anak kedua.. Abang dan adik aku , lebih beruntung dari aku.. “. Gitulah perasaan aku ketika tu.. Sekarang aku dah paham dan perasaan gitu , adalah tidak benar sama sekali.

Hari ni.. aku keluar sedikit duit untuk melihat mereka yang pernah gembirakan aku , di dalam blog ini.. senyum riang ! Dan tak sangka sangat , mereka amat hargai pemberian kecil aku hingga ke atas katil !

image

image

Aku bukanlah orang berada atau bergaji bulanan.. Tapi bila ada rezeki lebih sedikit , mereka ini akan aku hiburkan.. Yer , satu tika dulu.. aku di tempat mereka dan terliur melihat anak anak lain bermain dengan permainan yang aku inginkan sangat !

You May Also Like

1 comments

  1. setuju ben...kenangan ketika zaman kanak-kanak antara yg payah nak dilupakan..

    BalasPadam