Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 18 September 2016

Jika beli termometer..

 

Bila ada anak kecil ni , termometer sangatlah penting ! Anak anak bila demam , jangan main teka teki part suhu badan terutama apabila demam.. Haaaa ! Perlu tahu , amatlah bahaya bila suhu melebihi tahap yang sepatutnya..

Zahra panas badan semalam. Nasib baik aku ada beli termometer. Ni kali ke 3.. ke kali ke 4 aku beli.. Dan bagi aku ni paling bagus sekali. Bacaan suhu amat pantas dan boleh dikatakan lebih berpuashati la.. Maksud aku , bila kita ulang ‘scan’ bacaan dia tak berubah.. untuk scan 2,3 kali pada masa sama la.. Sebabnnya ada termometer tu , asal scan je lain bacaan..  Dan jimat tenaga !

image

image

Ringan… rekabentuk yang memudahkan kita nak memegang ketika nak buat scan dan yang paling penting part kebersihan.. tak perlu sentuh ke dahi..

image imageimage image

Hijau , tanda sihat.. Merah tu , demam dah ! Hurmm.. Kena gi klinik dah ni ! Jangan tunggu tunggu.. Er , beli mana ? Farmasi ada jual. Harga ? RM200 masa aku beli ni.. tak termasuk GST.

6 komen :

Hanis Amanina berkata... [Reply to comment]

wow, lebih kurang sama harga dgn alat ukur tekanan darah :D

hanisamanina.com

Min Aina Ila Aina berkata... [Reply to comment]

mcm sama harga dgn termometer telinga je:)
Kami pun memang kena beli termometer baru dah ni..yg ada ni memang buat stres je lamanya mak oi nak dapat bacaan.

Mang Lembu berkata... [Reply to comment]

Thermometer memang sebuah alat yang kecil tapi memiliki fungsi yang dapat menjelaskan seberapa suhu anak-anakku

Mama Kembar 3 berkata... [Reply to comment]

Mmg elok ada termometer camni, lagi cepat dpt bacaan lagi bagus. Bdk bdk bukan mau dok lama lama

Jie Susanos berkata... [Reply to comment]

Susah xde bnde ni..klu ada bby pasti kena ada..

admin berkata... [Reply to comment]

memang wajib ada dalam setiap rumah. paling cikai belilah brand guardian. mungkin kurang tepat elok utk berjaga2. demam pada budak2 tak boleh dibiarkan lama.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI