Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 20 Oktober 2016

Laksa Johor , MMA Santai Corner di Bandar Baru Nilai !

 

“ Ben, datanglah rasa Laksa Johor saya. “ .

Wah… aku terima jemputan di Facebook. Aku waktu tu masih boroi dan tentu saja teruja bila dapat jemputan gitu lebih lebih lagi di tempat yang biasa aku pergi makan.. yakni MMA Santai Corner di Bandar Baru Nilai.

“ InshaAllah.. “. Jawab aku. Laksa Johor ni , memang feveret aku. Dulu aku tak pernah makan tapi selepas dah rasa di rumah Che Mat Gebu , Laksa Johor tersenarai dalam makanan kegemaran aku.

Hari ni , aku berpeluang nak ke MMA Santai Corner. Aku ada order kopi Vietnam dari Kak Laila Mee Udang yang baru pulang dari ‘kampung’ halaman dia , baru baru ni. 2 bungkus ! Memang sedap laa kopi tu.. kopi panggang katanya !

Ok.. sampai kat MMA Santai Corner tu , teringat akan jemputan dari En. Khairul Nizal. Terus aku tanya Kak Laila akan Laksa Johor yang dia makan ari tu dan dia post ke Facebook. Dia tunjuk la gerai tu. Aku tanya la , betul ke owner dia nama sekian sekian. Katanya betul laa..

Apa lagii.. terus aku order satu ! Aku bayar ok ! Bukan makan freee !

image

Dan tak lama kemudian , sampai laaa Laksa Johor aku. Abis laaa diet aku malam ni ! Tapi tak pe la.. Demi memenuhi jemputan.. Aku turutkan saja..

Aku tanya kak Laila..

“ Sedap ke ? “. Sebab aku tengok cak kering jerr.. Aku suka makan mee berkuah. Sedap , jawab kak Laila. Aku cite banyak tarak.. terus gaul dan.. masuk ke mulut.. satu suap !

image

Dan satu suap lagi.. lagi dan lagi.. hingga abis ! Aku pandang ke gerai Laksa Johor tu dan kemudian ke Kak Laila..

“ Hurm.. kak , perempuan dalam pantang.. boleh makan ke ? Sedap la pulak Laksa Johor ni !”. Tak sepadan dengan rupa dia ! Sedap sangat ni. Kalau tak kerana diet , saya order lagi 2 pinggan ! Hahahaha.. “.

RM8 sepinggan. Nanti leh pekena lagi bila gi sana ! Huhuhuh..

4 komen :

Lisa Nurulain berkata... [Reply to comment]

Krik kruk krukkk lapar pulak perut ni . Lisa tk makan laksa... tp laksa jhor mmg lisa leh makan hihihi sedap .

Kak Sue berkata... [Reply to comment]

Kak Sue suka la jugak Laksa Johor nie
..nampak sedap,boleh lah cuba kalau ke sana nanti,InsyaAllah..

Afiq Halid berkata... [Reply to comment]

Ya Allah. Lamanya rasa x pekena laksa Johor. Nampak sedap. Lebih2 lagi kuah laksa tu.

adda syuhada berkata... [Reply to comment]

sedapnyer....

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI