Amalkan sayur sayuran segar tanpa memasak !

 

Ada sorang kawan tegur aku.. kenapa muka aku flawless gitu ! Hahahaa. Aku tak tau la dia bergurau atau serius tetapi yang aku pasti sangat selepas aku balik dari Phuket dan amalkan pemakanan seimbang terutama dalam pengambilan sayur sayuran segar , memang terasa lain sikit pada rupa aku ni. Rasa segar dan lebih lembut dari sebelum ni !

Jangan masak atau rebus sayur tu tapi makan je gitu gitu ! Segala zat terkandung tidak rosak seperti kita makan ulam ulaman. Cuma masalahnya ialah ulam tu di makan dengan sambal belacan , budu dan sebagainya. Kalau boleh makan je ‘segar dari ladang’ ! Mulut n jari jemari pon tak berbau kan ?

Kalau malas nak makan .. buat jus !

image

image

image

InshaAllah korang akan terasa perbezaan dan mereka yang ada tekanan darah tinggi , kencing manis.. InshaAllah ! Amalkan setiap hari ! Lagi pun minyak masak dah naik harga kan ? Ni la masanya untuk menjaga kesihatan. Makanan makanan berminyak bukan bagus sangat pon. Orang yang amalkan sayur ni , inshaAllah kacak dan cantik sentiasa.. Tengok la orang kampung dulu dulu camana.. Segar jer .. kan kan ?

6 ulasan:

  1. erm... apa yang baik tuk kesihatan harus diamalkan... semoga BA sihat selalu... :)

    BalasPadam
  2. kena pandai gabungkan jenis sayuran utk rasa yg sedap

    BalasPadam
  3. betul, setuju sgt! sejak amal green juice rasa kulit licin je! flawless gitu.. hehehee!

    BalasPadam
  4. yeee betul...minggu ni saya busy , langsung tak cuit sayur , makan apa yg ada jee... pastu muka naik jerawat kecik2...bahaya betul...lepasni taubat dah...jangan skip sayur lagi . nak flawless macam abg ben .

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.