Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 28 November 2016

Gegar Vaganza 3 : Rezeki Ameng di peringkat akhir !

 

Aku memang tertunggu tunggu bila agaknya Ameng dapat nyanyikan salah satu dari lagu lagu berhantu dia. Sememangnya aku rindukan dia nyanyi secara langsung. Aku percaya , bukan aku jer gitu.. ramai lagi peminat peminat yang mengenali akan kumpulan SPRING pasti ternanti juga.. kan kan ?

Aku percaya dia akan masuk ke peringkat akhir berdasarkan prestasi dia selepas dia melakukan kesilapan yang mana aku percaya , dia berada dalam Gegar Vaganza ni sekadar untuk suka suka pada awalnya tetapi selepas peminat serta Tok Ram sendiri memberikan keyakinan penuh, dia berubah dan memberikan sepenuh komitmet dan ternyata dia memberikan yang terbaik di dua peringkat sebelum ni termasuk malam tadi.

Ameng di peringkat akhir bakal menyanyikan 2 lagu yang cukup popular sehingga kini ! Fuhhh.. Tak sangka wehhh ! Yelah , sebelum ni dia punya lagu bagi aku memang menguji dia sungguh. Aku geleng kepala jer bila dia dapat lagu. Apatah lagi dia pulak tak pernah nyanyikan lagu orang.. Ini pertandingan pertama yang dia join dan kena nyanyi lagu orang.. pastinya bukan mudah sama sekali !

image

Ada yang kata Tok Ram atau Datuk Ramli MS dah kata , jika nyanyi lagu sendiri takkan dapat markah penuh.. Apakah penyanyi lain nyanyi lagu lain akan dapat markah penuh ? Hehehehe.. Bagi aku , sapa buat persembahan terbaik serta vokal yang mantap di final nanti , itulah bakal juara dan harap Ameng berada di kemuncaknya ketika itu..

Andai tak menang sekali pun , bagi aku Ameng adalah yang terbaik dikalangan peserta final malam tu… Dia tak pertaruhkan rupa.. gaya.. persembahan tetapi dia membawa dirinya yang sejati ! Keunikannya dia hanya ada pada beberapa orang penyanyi di Malaysia ni seperti Salem Iklim , Awie Wings , Amy Search , Zamani Slam..

Buat yang terbaik bro ! Jangan hampakan kami yang menyokong bro dari awal lagi ! Dari dulu , hingga sekarang.. InshaAllah.

5 komen :

Eraz Fadli berkata... [Reply to comment]

Kesian pula pada Nora.. Tapi tersingkir dengan bermaruah tu..

Nur Zahirah berkata... [Reply to comment]

rezeki plus berbakat kan.

Lea Azleeya berkata... [Reply to comment]

Yeaahhh sy sokong ameng jugak abam ben.. Sore memang berhantu..

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

PC tak ikuti setiap minggu..moga ameng mengorak langkah dengan lebih jauh selepas ini...amin...

Dura Norell berkata... [Reply to comment]

Peserta faberet den : Ameng, Azharina dan Intan Sarafina :)

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI