Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 30 November 2016

Selamat Hari Lahir ke 40 , Ben Ashaari !

 

Alhamdulillah.. dah cecah 40 tahun pon usia aku. Panjang umur. Moga panjang umur hingga dapat tengok cucu cicit.. dalam keadaan soleh , sihat dan kaya raya.. Eheee.. Aminnn..

Hurm.. Bila cecah usia 40 ni , apa yang paling ditakuti ialah.. UBAN ! Er, serta penyakit penyakit yang mula mendekati kita seperti darah tinggi , diabetis , jantung dan sebagainya. 3  tu adalah penyakit utama di negara kita selain kanser yang mula menjadi penyakit utama dan menyerang tak kira usia.

image

image

Ada satu lagi penyakit yang cukup menakutkan ! Penyakit tak sedar diri ! Bila dah usia gini , dia punya perangai serupa macam usia 20 tahun. Dah la gitu..jauh sekali dengan Allah ! Astaghfirullah Al Azim.. itu memang menakutkan dan moga aku bukan dari golongan begitu.

Apa yang aku nak lakukan di usia ini ? Ada satu perkara yang aku impikan sangat sangat sangat dari kecil lagi dan belum tercapai. Jika tercapai maka sempurnalah hidup aku dan aku amat teringin memilikinya ! InshaAllah , aku akan berusaha mendapatkannya sebelum ajal tiba.

Buat rakan-rakan di media sosial terutamanya Mat Gebu yang aku terlalu banyak hutang budi , serta rakan rakan Facebook , Twitter dan Instagram, pembaca blog aku yg setia dari dulu hingga kini dan sahabat sahabat #KBBA9 , jutaan terima kasih atas ingatan serta doa kalian dan sokongan tak berbelah bagi dari dulu hingga sekarang.. Hanya Allah saja dapat membalas budi baik korang tu..

Hurm.. pejam celik pejam celik , dah 40. Aku di ‘sini’ dari usia 32. Sekejap je masa berlalu bersama 3 orang anak kesayangan…dan cubaan untuk ke 4 , inshaAllah.. Hahahaha.. Doakan aku murah rezeki.. heee…

9 komen :

Rozita Abdul Rahman berkata... [Reply to comment]

insyaAllah.. moga panjang umur dan murah rezeki selalu ben..

Ana Fatihah berkata... [Reply to comment]

Selamat hari lahir bro. May Allah bless. :D

Dhea Ahmad berkata... [Reply to comment]

Selamat hari lahir abg ben...
semoga Allah selalu memberkati hidup abg ben sekeluarga,
diberi kesihatan yang baik dan dipermudahkan segala urusan...
Amin Ya Rabbal Alamin

Azura Aziz berkata... [Reply to comment]

Sweet 40.life begin at 40 org ckp hehe

Mrs Fuzy šŵëĕt.šöʊř.Նĕγʀǟ berkata... [Reply to comment]

Selamat hari lahir Ben..semoga berikan kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan didunia dan akhirat..

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Alhamdulillah syukur...amin..moga apa yang diimpikan Allah SWT restu...

Nurulchumel berkata... [Reply to comment]

Happy birthday abg ben!

Muhammad Khairuddin Lim berkata... [Reply to comment]

selamat hari lahir ke 40.

amelia ramli berkata... [Reply to comment]

aamiin..in shaa Allah

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI