ANMUM ESSENTIAL tanpa gula tambahan untuk si kecil kita..

by - Isnin, Disember 12, 2016

 

Daddy, nak susuuu botol.. “.

Ada dua anak.. dua dua akan mintak susu sebelum tidur dan juga selepas mandi. Sejak dulu lagi wife beli susu Anmum Essential untuk mereka selepas putus susu badan. Mereka ok jer dengan Anmum. Takda masalah dan bagi aku, Anmum dah diterima berjuta juta kanak kanak di seluruh dunia.

image

Pernah juga nak tukar ke susu jenama lain tetapi… hurmmm.. Wife ada belikan susu coklat untuk Qhaliff. Saja tukar selera. Kot kot la dia boring dah minum susu yang sama.. kan kan ?

Ada satu hari tu , aku bancuhkan mereka susu. Ada la tertumpah sedikit susu tepung dan aku plan nak bersihkan selepas siap bancuhkan nanti. Tetapi ada sesuatu yang berlaku yang membuatkan aku terbeliak bijik mata ! Tak sampai 5 minit , sekumpulan semut hitam yang halus dah ‘menyerang ‘ tumpahan susu tepung tersebut ! Aku terbeliak. Aku terus bancuh susu coklat tersebut dan minum. Aduh !!! Manisnyaaa !!!

Sejak tu , kekal je dengan Anmum Essential. Sebab apa ???? TIADA GULA TAMBAHAN ! Camana nak kesan ?? Boleh baca entri aku yang lepas Pentingnya ANMUM ESSENTIAL pada anak kita !

image

Jom tonton video ni dan sama sama kita lakukan sedikit kajian terhadap susu formula yang kita berikan pada anak anak kita… demi masa depan mereka jugak , kan !

Betul jugak kan ? Kita beria nak kasi yang terbaik pada anak anak tapi terlupa nak merasainya dahulu. Main beli je apa yang dipromote pada kita dan beria iklan tu kata bagus.. tapi terlupa kita yang ramai kanak kanak terdedah dengan diabetis ! Kesian diorang kan ? Huhu…

Bagi yang belum pernah mencuba Anmum Essential dan berminat nak mencubanya tapi takut anak tak nak.. Heee.. jangan risau ! Korang boleh cuba trial pack dulu.. Request jer free sample di ANMUM FREE SAMPLE. Bila dah cuba jangan lupa post di media sosial dan hastag , #whatsinthemilk #anmumessential #noaddedsugar.

Jangan tunggu tunggu lagi.. Berikan yang terbaik untuk anak anak kita !

image

Terima kasih kerana sudi luangkan masa membaca !

You May Also Like

21 comments

  1. Susu mmg baik untuk anak2 tapi kalau kurang berkemampuan untuk membeli susu mahal2, setakat dutchlady 123,456 pun ok jer, susu juga,.. mungkin ada gula tambahan yang tidak diperlukan tapi jauhhh lebih bai daripada beri anak minum susu pekat manis... alhamdulillah anak2 membesar hanya dengan DL 123 lpas tu 456...

    BalasPadam
  2. sama lah...tapi anak tk berapa suka..tunggu habiskn satu ni dullu br fikir nk try yg lain

    BalasPadam
  3. wahhh baguslah susu takde gula tambahan ni.. nampaknya kena cuba tukar susu Anmum ni utk anak..

    BalasPadam
  4. Anmum sangat dipercayai orang ramai! Aling min pun kasi anak dia minum anmum kat anak anak dia

    BalasPadam
  5. Dh besaq mnum botoiii lagi... ajaq guna gelas plak

    BalasPadam
  6. Kalau ada baby lagi nak gak cuba susu ni...

    BalasPadam
  7. Wah bagus lah susu anmum ni, tanpa gula pula tu

    BalasPadam
  8. untuk anak bagus ni. Tapi pernah bagi anak masa dulu, anak jadi gemuk. Lepas stop anmum baru okay. betul ke Anmum menggemukkan?

    BalasPadam
  9. Susu Anmum memang sedap. Tak manis, sedap lak tu..!!
    Nina pun kadang² cilok sikit susu derang. Hahaa

    BalasPadam
  10. Terima kasih utk saranan tu, memang lebih bagus jika kita taste dulu sebelum beri pada anak :)

    BalasPadam
  11. Bagus jugak susu anmum. Sbb takde gula tambahan kadang2 kesian kecik2 da ada diabetis. Hmmn

    BalasPadam
  12. Susu yg manis boleh rosakkan gigi dgn cepat..

    BalasPadam
  13. betul tu.....sifat semulajadi budak suka benda manis tapi untuk susu tumbesaran mak bapak kena pantau dan mainkan peranan ...pilh susu yang betul yang sebaiknya tiada gula tambahan macam anmum ni.....parent yg bagus nih sebab prihatin

    BalasPadam
  14. Yup susu yg ada perasa coklat ka madu ka memang agak manis, pernah rasa masa anak anak minum dulu

    BalasPadam
  15. little boy lisak pon suka minum ni . pernah tukar jenama lain.. tkleh minum . dia tk nak..and tak habiskan dari sukatan yang selalu bancuh tuk dia. rasa membazir jek .
    Sebab tu sampai skrg kekal dengan anmnum juga. ya... sebab takda gula :D

    BalasPadam
  16. Hurm.. menarik, dh bnyk kali terfikir nk cuba tukar susu, asyik lupa jer.. kebetulan susu habis blh la cuba beli anmum pulak esok

    BalasPadam
  17. Hi, nak tanya boleh? mcm mana kalau nk join #kelabbloggerbenashari ? :)

    BalasPadam
  18. Anmum ni ramai yang suka..Pilihan kawan-kawan bila diorg dok bercerita pasal susu anak-anak..hihih Yanie dengar je lah hihi

    BalasPadam
  19. Rahsia Qhaliff jd cergas, cerdik dan aktif dah terbongkar... boleh info mom yg lain lps ni

    BalasPadam