Pelan DIGI terbaru khas , INTERNET 4G TIADA HAD HUJUNG MINGGU dan juga untuk KAKI TRAVEL !

by - Rabu, Disember 07, 2016

 

Masalah Prepaid Dan Pembahagian Data

Pengalaman aku bila guna prepaid , ialah masalah data dan panggilan telefon. Bila aku hitung hitung-hitung , aku dah bayar lebih banyak berbanding bila guna postpaid. Ada kalanya hingga RM300 sebulan. Tapi data tak banyak pon. Abis cam air. Terus tukar guna postpaid jenama X.

Masalah utama mereka yang melanggan postpaid di kala ini lak  ialah pembahagian kuota internet pada hari biasa dengan hujung minggu. Atas apa jua alasan sebenarnya ramai pelanggan seperti aku tidak mengemari pembahagian begini ! Jika nak ‘satukan’ kena ada bayaran tambahan . setiap bulan ! Network lain aku tak pasti la.. Yang aku guna sekarang ni , kena tambah bayaran sebanyak RM10.

image

Kelebihan NEW DIGI POSTPAID

DIGI telah membuat penyelesaian ! Mereka telah mengeluarkan satu pelan postpaid terbaru iaitu  RM110 untuk 25GB yang mana bagi aku cukup mengujakan terutama part Percuma Perantauan di 5 buah negara (5GB + 60 min panggilan telefon ). Mereka yang gemar travel terutamanya ke 5 buah negara terpilih tu mesti senyum riang ! Negara tersebut ialah Singapura , Myanmar , Indonesia , Brunei dan Thailand !

Selain Percuma Perantuan , Internet 4G Tanpa Batasan di hujung minggu juga adalah satu kelebihan dan Panggilan Tanpa Had ke semua rangkaian ! Fuh.. memang daboom sungguh ni !! Bayangkan… TIADA HAD INTERNET di hujung minggu ! 4G lak tuuuu ! Giler arrr … Diulangi… Hari biasa , 25GB internet. Tapi di hujung minggu , FREEE INTERNET !!! UNLIMITED !! Guna sampai lebam woooooo..

image

Aku boleh layan muzik streaming tanpa henti sambil workout , anak aku pun leh layan movie sebelum tidur ! Berbaloi gitu kalau langgan pelan ni !

image

image

Nak lagi best ? Jika ada baki tidak lebih 3GB , boleh dibawa ke bulan depan ! Yelah.. ada yang mengeluh.. rugi data sebab dia bukan guna banyak sangat ! Lain la cam aku ni. Anak dah 3. Sorang satu handphone. Data yang banyak cam ni , ok la untuk diorang. Tu pun bukan hari hari guna. Hujung minggu baru leh guna lama skit dan download. Dan dengan pelan Digi yang baru ni , hujung minggu dah percuma ! Unlimited lak tu ! Boleh download movie , layan drama bersiri serta  lagu best best dan layan di malam hari.. heeee..

Apa lagi korang nak ?? Free aplikasi Iflix dan Capture lagi ! Haaaa… Kaki drama Korea atau Hollywood mesti senyum riang punya ni ! Dapat la tengok puas puas drama kesayangan korang tu kan ?

image

Untuk lebih lanjut.. korang leh baca sendiri di http://bit.ly/2g1Iurl . Aku sendiri dah tergoda dah ni ! Adehhh.. Rasanya nak tutup satu account di telco X dan amik pelan ni. Pastu leh la anak anak guna untuk tengokk youtube. Diorang layan channel education dan Ultraman ! Huhuhu..

Aku rasa dengan guna pelan baru dari DIGI ni , mampu menyelesaikan masalah internet aku. Aku dan internet ni cam adik beradik. Selagi aku bergelar blogger , selagi tu internet adalah sangat penting buat aku !

#DigiLet’sInspire

You May Also Like

14 comments

  1. makin menjadi jadi persaingan telco skrng...nasib baik baru tukar dari oren ke biru....nnti lah kalau kalau ada rezeki nak tukar ke kuning lak...

    BalasPadam
  2. Perghh makin menarik offer dr digi ni...!

    BalasPadam
  3. Bagus plan terbaru ni.. Macam ni kena bertukar dari biru ke kuning.. Tq bro. ..alamak Perth x cover eh..huhu

    BalasPadam
  4. Uihhh..macam untung banyak ja guna digi postpaid baru ni...

    BalasPadam
  5. Berlawan-lawan dah telco sekarang nie...mana yang untung perlu diamik...macam nak tukar juga je dari telco x ke dg nie

    BalasPadam
  6. Perhhh. Kalau gini terbaik.. Pakat bersaing.. Baru pengguna dapat buat pilihan terbaik

    BalasPadam
  7. fuhhh menarik ni, sangat berbaloi! kena tukar ni dr hijau ke kuning..

    BalasPadam
  8. best juga plan ni.. tapi sini tkdak 4g
    huhu , line pun kurang

    BalasPadam