“ Qhaliff , jaga Aariz. Daddy nak solat lak .. “

 

Setiap pagi , peperangan mandi akan berlaku. Mula mula aku akan mandikan Aariz yang bangun awal pagi. Kemudian Qhaliff dan diakhirnya dengan Zahra yang payah sungguh la nak mandi tu.

Nak mandikan dua dua beradik ni , kena tunggu Aariz tidur dulu atau tenang. Tenang maksudnya dia baring dalam keadaan rileks gitu.. sambil layan tv.

Selesai part mandi , part makan lak.. Nak kasi makan.. Aariz nak tidur lak. Bila dah lena , si Zahra suka buat bising. Memang dia saja nak kasi Aariz bangun ! Huhhhh..

Menahan kesabaran di peringkat ni.. Masuk waktu solat Zohor.. Hurm.. aku kena tengok ketiga tiga punya mental dulu. Tak leh tinggal terus gitu.. Kalau Aariz tidur , dan terjaga pasti dia meraung tak hengat dunia punya. Tak kasi aku tarik nafas tul !

Kalau tak tidur ? Senang.. suruh Qhaliff jaga. Kasi susu dan aku sempat curik masa dalam 10 minit gitu. Gitu gak bila masuk Asar. Kena mandikan semua dulu.. baru leh atau tunggu wife balik. Huhuhu.. Masa ni baru sempat tunaikan hajat apa saja yang tertangguh sepanjang hari ! Hurmm..

image

Respek ibu yang jaga anak ramai sambil cari nafkah di rumah.

6 ulasan:

  1. Alhamdulillah abang Qhaliff dah boleh diharap...nanti Qhaliff dah sekolah...kak Zahra pula ya...tolong daddy jaga Aariz.

    BalasPadam
  2. Qhaliff dah bujang, boleh diharap dah jaga adik... Good boy...

    BalasPadam
  3. begitulah rutin seorang ibu ...
    apapun go go chaiyuk...

    BalasPadam
  4. nasib qhaliff dah besar, boleh bantu!

    BalasPadam
  5. Faham sangat apa yang Abg Ben alami...
    Nampak Mudah tapi hanya yang melalui aje mengerti lagi memahami
    Memang huru hara kelam kelibut. Kadang-kadang anak nangis tak tau apa nak , lastly mak nya pun join. Hahaa

    BalasPadam
  6. Faham sangat apa yang Abg Ben alami...
    Nampak Mudah tapi hanya yang melalui aje mengerti lagi memahami
    Memang huru hara kelam kelibut. Kadang-kadang anak nangis tak tau apa nak , lastly mak nya pun join. Hahaa

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009