Ahad, 10 Januari 2016

Jom ke Hello Kitty Go Around Malaysia !

Takde apa nak buat ari ni ! Teringat yang kat Viva Shopping Mall ada karnival Hello Kitty Go Around Malaysia yang masih berlangsung. Dok nampak kengkawan post mengenai karnival ni.. adik aku pon kata best ! Hurm.. Tanya wife , dia pon ok jer.. Budak budak pon boring kat rumah.. Apa lagi kan ? Start your engine... Berdesup ke Cheras ! Tak jauh dari rumah mak aku pon.. Ikut Loke Yew jer.. cepat jer sampai.. heee...



Dari rumah aku , cuma 40 minit. Rumah aku nun di Sepang.. Antara faktor aku setuju nak gi sini sebab dia buat dalam shopping mall. Tak panas... Dengan cuaca skang ni yang mana El Nino dah melanda negara kita , maka sebaiknya elak dari terdedah ke matahari ! Parking pon mudah. Tak mahal. Ruang parking pon banyak.. Apa lagi alasan aku untuk tidak bawak anak anak lepak sini ? 

Sampai je Viva Shopping Mall , aku ternampak booth di tingkat L ! Er... takkan besar ni je kot ??? Gulp... Er.... Kata kat tingkat 2 ?? 



Takkan kot ? Dan memang bukan pon ! Huhu.. Wife aku mencari di tingkat 2 dan jumpa ! Waaaa !! Besar rupanyaa... 



Tiket mahal ? Ikutkan murah laa.. Dah la dalam aircond.. ruang legar pon besar. Banyak tempat leh bergambar.. Budak budak mesti suka punya laa ! Sekurangnya , hilang sekejap stress diorang di awal tahun ni kan ? Hahahaha.. Stress sekolah buka wooo.. 

Syok bergambar dalam ni.. Mesti tak menang tangan punya ! Hahahaha.. Sana sini nak bergambar ! Nak post ke FB.. Instagram ! Haaa ! 





Bukan sekadar bergambar ye. Kat sini boleh join game dan juga ada pertunjukkan ! 

Aku letak gambar sikit je la yer.. Kang letak banyak banyak , potong stim lak kan ? Hehehe.. Kalau nak tengok lebih , sila ke instagram aku , Ben Ashaari atau instagram HelloKittyGoAroundMy . Pertanyaan lanjut pon leh ke Facebook Hello Kitty Go Around Malaysia.

Tunggu apa lagi ?



Hati-hati kawan !

Dua kes ! Aduh... semakin mengerunkan.. Terus terang, tiap malam aku di rumah pon terasa 'goyang' ! Nak tidur dalam bilik pon takut. Maklumlah , kita tak tau apa yang berlaku di belakang rumah.. depan rumah ! Nak tak nak , aku kena tidur di ruang tamu bersama kunci kereta. Hurmm.. Panas pon , panas laaa ! Air cond tetiba lak rosak di musim El Nino ni.. hurmm..

Terbaca status rakan blogger, Rebecca Saw yang diragut ketika berjogging di Bukit Gasing dan blogger kak Adza , yang mana ada pemandu kereta cuba berniat tidak baik terhadapnya mengingatkan satu kes yang hampir berlaku pada aku di Putrajaya , tahun lepas. Hurmm.. Aku ni lelaki kot ! Pon ada yang cuba berniat tak baik ! Haaa.. Acaner tu ???



Secara jujurnya , aku tak rasa Malaysia ni aman dah.. Walaupun takde peperangan , tapi nak bergerak ke sana sini tanpa perlu ada kerisauan tu.. tipu la ! Nak keluar rumah pon kena pandang kiri kanan ! Nak gi kedai mamak depan rumah pon kena berhati hati 200 kali ganda !  Maaf, aku bukanlah menghasut tapi itulah yang aku rasa. Ditambah lagi dengan kebanjiran warga asing ! Aduhhhh.. Bukan pelancong yer.. Tapi mereka yang datang ke sini untuk mencari rezeki ! Hurmm...Cukup merisaukan aku ! 

Nasihat untuk kita semua.. berhati hatilah .. Air yang tenang , jangan disangka tiada penyamun ! 

VIRAL oh VIRAL !


Semalam , aku ada satu meeting. Client mintak aku VIRALkan produknya. Sekadar VIRAL. Tu jer ! Tak de mintak aku tolong lariskan produk clientnya ! Kalau ada client mintak aku lariskan produknya , aku akan tarik diri ! Aku bukanlah pakar lariskan produk orang.. hehehe.. Sekadar mampu viralkan di media sosial. Tu je aku boleh buat.. 

Meeting berjalan lancar. Selesai meeting tu , aku meeting dengan tuan punya cafe lak. Tokey cafe tu , kenal kenalan rakan yang aku meeting tu.. Dalam perbincangan , pemilik cafe mintak aku bantu viralkan cafenya. Bukanlah cafenya tu tak de pelangan tetapi nak 'tangkap' pelanggan dari level lain lak ! Haaaa.. 

VIRAL ni bagus sebenarnya.. Kena bijak skit manfaatkan. Kalau dulu , artis gunakan cara KONTROVERSI untuk menaikkan nama dan juga melariskan filem lakonannya. Dan aku sendiri pun menVIRALkan nama aku .. ditambah lagi dengan haters haters di luar sana , menolong memviralkan lagi dengan up status yang negatif mengenai aku.. Aku cuma perlu tenang dan menafikan melalui 'perbuatan'. Tak perlu sentap dan melenting. Bersikap matang  ! 

VIRAL ni , satu bisnis sebenarnya. Amik dari sudut positif.. Kalau nak pandang dari sudut negatif , aku rasa baik kita jaga perangai kita dulu.. Berhati hati kerana zaman ni ,' jin mata satu' ada di mana mana.. Jin mata satu yang aku maksudkan ialah LENSA KAMERA ! 

Alhamdulillah.. inshaAllah..dua dua projek on ! 

Bila usia mencecah 40 tahun !

Arghhh.. serius ! Terasa tak fit. Aku ada dah macam macam peralatan bersenam namun masih belum dapat curik masa untuk melakukan dengan penuh berdisiplin ! Kenapa ? Apakah tiada masa itu satu alasan kukuh untuk aku ucapkan pada korang ? Hurmmm.. 

Secara jujurnya.. aku berazam nak mulakan balik aktiviti lama aku.. aktiviti aku ketika awal awal kawin dulu ! Ketika tu , aku berjaya curik masa untuk ke gym tapi waktu tu , aku cuma berdua dengan wife.. Sekarang dah berempat .. hehehe... agak sukar wooo ! 

Maka aku mulakan dengan pemakanan dulu.. Sebelah malam , aku plan cuma nak makan yang sepatutnya... heee.. Apakah aku berjaya lakukan ???? 


Dan dengan adanya aplikasi terbaru dari Fitness First ni , apakah aku berjaya kembali mendisiplikan diri ??? 


Serius.. bila tak fit .. nak bercakap pun terasa mengah ! Memalukan jer wooo.. terutama bila bercakap dengan client mengenai blog ! Hurmmmm.. Duduk pon , terasa mengah.. Kelihatan perut terkeluar.. adeh.. segan ai ! 

Maka... azam aku tahun ni ialah.. bakar lemak seberapa yang boleh dan kembalikan tenaga muda aku ! Wowww.. hahahaha .. Bila  tenaga kembali muda , rupa pun kacak ! Kan kan... 

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI