Khamis, 14 Januari 2016

Apa itu #Camelus ?


Uik.. Gempakkan logo dia ? Ada unta tapi bukan di padang pasirun ! Warna coklat kegelapan ! Misteri menyelubungi anda ??? Yearghhh... Aku tauuu.. Sebenarnya , aku pun tertunggu tunggu gak.. camana rupanya ! Apakah kelebihannya ! Dan , apa tujuannya ??

Hurmmm.. Dua tiga menjak ni , blogger Kelab Blogger Ben Ashaari sibuk menviralkan logo ni ! Kenapa dan mengapa ? Ada yang dah tahu dan ada yang belum tahu.. Aku dah tau ke ? Mestilah aku dah tauuu.. Heheheh.. 

Maka apa itu Camelus ? Ok.. aku bagitau eh ? Sure nak tau ni ? Tak menyesal ke ? Sejenis produk yang bakal meletup tak lama lagi ! Haaa.. Boleh dimakan ! Tak kira usia .. tak kira bangsa .. tak kira agama ! Yang penting , mampu milik dan berkhasiat ! 

Bila nak keluar produk ni ? Hehehehe.. Tunggu.. sabar ! Sabarrrrr ! Nanti dah keluar , korang beli dan simpan stoknya.. Sebab bagus untuk mereka yang nak mulakan hari yang sihat ! Sama cam aku laaa.. hehehe.. Nak diet wooo skang ni..

Nanti akan ada pelancaran produk ni secara rasmi.. Harap bersabar dan simpan duit dari sekarang ! Heee...

Menariknya Restaurant Imposible !


Kali ke dua aku menontonnya tanpa sengaja di channel Food Network. Rancangan Restaurant Imposible ni sedikit sebanyak mengajar aku bagaimana nak mengendali 'manusia' . Hehehehe.. Di samping idea dan cara dia dan 'kakitangannya' mengubah sebuah restoran yang dah hampir mati , kembali bernyawa ! Fuhhhh.. memang best ! Perubahan termasuk dari dekorasi restoran dan juga makanan. Dan dia juga ajar camana nak promotekan restoran dari zero to hero



Kali ni dia mengubah MARIE'S @ UMMAT CAFE. Menariknya , sebelum dia mengubah suai restoran ni , dia dapatkan khidmat nasihat terlebih dahulu ! Ini kerana restoran ni adalah milik orang Islam dan hanya hidangkan makanan Halal saja ! 



Selepas dapatkan nasihat , dia berbincang pula dengan pemilik restoran. Bagaiamana hubungan dia dengan staff.. Ada masalah ke ? Haaa... Macam macam wooo ! 


Masa yang diperlukan dia untuk mengubah restoran dan juga pengurusan restoran ni cumalah 2 hari ! Bukan mudah tapi dia berjaya lakukannya ! 














Adalah satu kepuasan bila melihat orang lain gembira !


Rancangan seperti sepatutnya diperbanyakkan di negar kita.. bukannya asyik asyik nyanyi.. kecik kecik dah didik jadi penyanyi.. hurmmm..Lahir lahir dah bercita cita jadi penyanyi..atau pelakon ! Hurmmm... Jadi usahawan ? Bila takde kerja , baru terpikir .. hurmm.. 


Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI