Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 31 Januari 2016

Bila si Qhaliff tak nak gunting rambut !

Arghhh.. Stress aku bila tengok rambut Qhaliff.. Dah mula bergumpal gumpal terutama tang belakang tu..Ada yang cadangkan guna mesin jer.. Yang guna bateri rechargeable. Bunyi pon tak bising. Dia pon tak takut nanti.. Cadang kawan tu laa..


Dan aku pon mencarinya.. Jumpa di Alamanda. Harga ? Hurmmm.... RM200++ ! Beli je la demi anak.. Aku pun leh pakai gak nanti. Kot nak trim janggut atau misai.. hehehe.. Tak larat aku nak trim guna gunting. Abis luka dagu n bibir aku yang comel itu.. Heeee...


Berjayakah aku gunting rambut Qhaliff menggunakan mesin ini ? Yer, berjaya ! Tapi aku tetap berperang dengan dia ! Dia punya meraung serupa kena dera !  Dan ini menghadirkan amarah pada diri aku hingga hilang kawalan ! Haihhhhh... Geram sangat tul aku ngan. Pontong kuku tak nak.. Cuci telinga tak nak.. Ultraman dia nak ! Huhhhh...

Last last.. aku trim janggut aku ! Lagi bestt ! Huhhhh.. dan trim bulu hidung ! Berbaloi gak beli weh.. Ada 5 fungi dan 5 mata ! Haaaa... Boleh guna bertahun tahun lamanya !! Laalaalaaa... 

Esok nak cuba lagi mesin rambut Qhaliff ! Tak larat aku dengar orang panggil dia 'kakak' .. Walhal hero... Huhhh...

Kusyen kereta anda kotor ? Jangan risau ! Telefon je bro Megat !

Hahaha.. Tajuk , dasat giler ! Hahahaha .. Tapi serius wehhhh ... Aku memang stress giler tengok kusyen kereta aku. Baru je usia 3 tahun tapi dah macam 10 tahun guna ! Huhuhu.. Bila tepuk kusyen tu , perghhh.. dia punya debu yang berterbangan... macam debunga wangi wooo ! Tapi tak la wangi.. Huhuh.. Sakit je hati tengok ! 

Tiba-tiba kawan baik aku masa sekolah bagi 'private message'.. Waahhh ! Terus aku setuju tanpa banyak cerita. Ni bisnis dia sejak dia antara mereka yang terpaksa berhenti kerja gara gara ekonomi merundum ! Maka dia berniaga kecilan sambil membantu orang.. Katanya , dia boleh je tak buat semua ni tapi dia suka.. Suka tengok kereta orang bersih ! Hahahaha.. Puashati katanya.. 

Aku pon set date.. Dan dia datang terus ke rumah aku. Aku hanya bagi alamat pernuh dan dia berjaya mencarinya ! Hahaahha.. Saja aku nak test tengok camana.. LULUS bab mencari rumah cuma gagal menepati masa yang dijanjikan ! Tapi dia punya alasan yang logik serta kukuhh dan aku menerimanya. Bukan kereta aku sebijik je dia cuci ari tu.. Ada 2 kereta lagi sebelum tu dan lokasinya agak jauh dari rumah aku.. Tarak hal la... Janji datang dan selesaikan kereta aku lak.. huhu 

Dia tengok kereta aku.. menilai dan katanya , boleh siap dalam 3 jam. Aku on jer.. Serah kereta kat dia dan aku buat kerja aku sendiri.. Dia dan anak buahnya , selesaikan kereta aku tu.. heheee...





Operasi pembersihan bermula.. 




Dan selepas 3 jam.. Aku rasa tak sampai pon 3 jam.. Hehehe.. Siap ! Ok.. jom tengok perbezaan sebelum dan selepas ..

Gambar bawah ni .. Sebelum yer adik adik..Giler kotor aihh.. Susu ada.. milo air.. tom yam ada.. lipas pon ada ! Fuh... Rasa macam nak tukar seat leather jer !




Selepas bro Megat membersihkannya.. dan inilah hasilnya ! Hehehehe.. Amacam ? Ok la kan ? Berbanding sebelum tuuu.. Haaa ! Pelbagai jenis tompokan ada sebelum tu.. Selepas dibersihkan ? Haaaa... 




Aku berpuashati la.. Dah takde bau.. Dia cuma cuci kusyen jer.. Kalau nak tambah tang carpet kereta tu , kena la tambah bayaran.. Hehehehe.. 

Berminat ? Hehehehe.. Aku tau... korang berminat kan ? Harga? Tak de la juta juta.. Lepas duit makan minyak dia dan upah anak buah dia.. dah la.. Apa apa pun , deal sendiri dengan : 
Bro Megat :  014 904 8470


Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI