Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 8 Februari 2016

Ku tobat sudah di raya cina ini !

Tobat ( taubat ) ... hehehe.. Gini isunya.. Semua orang tau , di Malaysia minggu ini cuti panjang ! Waaaa... Sabtu , Ahad , Isnin dan Selasa ! Gilaaa la kalau tak nak balik kampung atau gi melancong ! Tak kira la dalam negara atau luar negara... kan kan ?

Sumber dari Berita Harian mengatakan lebuh raya bakal sesak tu , tak perlu dah nak dipertikaikan ! Memang berdasarkan pengalaman aku beberapa tahun sebelum ni menginsafkan ! Tapi masalahnya , insafnya ketika atas kereta je laa.. Datang kembali cuti raya cina yang panjang , berdesup semua berada di atas lebuh raya termasuk aku ! 

Dan tahun ni , aku bernasib baik sungguh ! Hahahaha.. Plannya , memang nak balik ke Kelantan. Walaupun dah tau akan sesak punya tapi demi wife , aku ikutkan juga.. Tetapi segala perancangan terbatal bila dapat tau wife mengandung anak ketiga dan doktor tak kasi dia jalan jauh ! Fuhhh.. Hahahaha.. Lega akuuuu.. lega sebab tak perlu harung jammed. Aku tak larat sekarang nak memandu jauh. Cepat mengantuk dan amat merbahaya .. kan kan ? Hee.. baik punya alasan ! 

Tapi yang pasti.. rata rata kawan kawan yang pulang ke kampung , melahirkan rasa tak puashati di status Facebook masing masing.. Heheheeh..Aku cuma mampu tersenyum bila membaca status tu.. sambil makan ayam KFC ! Huhuhu...

Apa pun.. Gong Xi Fa Cai untuk rakan rakan yang menyambutnya.. Heee... 


Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI