Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 30 Mac 2016

Hidup , jangan tamak .. kawan !

 

Ada kawan tanya..

image

Aku jawab.. Masa aku uruskan sendiri.. Lagi rajin aku ‘bekerja’ lagi murah rezeki aku. Kaya tu tidak la tapi aku tak la seperti aku dulu.. Adakalanya terpaksa ikat perut dan tunggu hujung bulan untuk kembali bernafas..

Pastukan.. pastukan.. Yang bestnya ,jika kita ada team ! Haaa.. Bila ada team , fuh ! Memang best ! Hala tuju ada.. Pastu team lak , dah sekepala .. Walaupun ada kekurangan .. segalanya diperbaiki.. Bila dah baiki , lagi ngam jadinya !

Konsep aku sekarang.. mudah jer.. Satu kek , aku amik bahagian aku dan selebihnya , bagi kat kawan kawan.. Aku nak makan semua , boleh jer.. tapi HIDUP JANGAN TAMAK ! Selagi kita boleh MEMBERI , kita buat.. InshaAllah , ada keberkatan di situ..

Sebenarnya.. kita akan belajar mengenai kehidupan ketika kita di bawah ! Bila kita jatuh tersungkur , ketika itulah Allah memberi kita kehidupan sebenar ! Mengeluh tak pe.. Mengadu terus pada Allah.. Akan nampak perbezaan nanti.. Jangan mengeluh kat boifren atau gelpreng.. tak berbaloi !

Kapsul Manjakani Mama_Tasneem

 

Buah manjakani memang tidak dapat di nafikan lagi khasiatnya untuk kesihatan dalaman wanita khususnya yang telah berumahtangga bergelar isteri dan ibu. Diyakini sangat baik menjaga bahagian peranakan wanita dan kebahagiaan hubungan suami isteri di kamar tidur.Di samping itu, hasil penyelidikan moden tentang kandungan khasiat dari biji manjakani juga boleh memyembuhkan pelbagai penyakit dan jangan terperanjat juga ia dapat membantu dalam proses kecantikan wajah dan tubuh wanita. Mari kita selongkar lagi rahsia yang tersembunyi dengan Kapsul Manjakani Mama_Tasneem..Khasiat Herba Anugerah Untuk Wanita.

Sejak zaman-berzaman, jangankan permaisuri...tuan puteri dari mana-mana kerabat raja sekalipun, mereka tetap menggunakan cara tradisional MANJAKANI ASLI untuk mengelakkan kesan sampingan dari ubatan lain. Oleh kerana itulah wanita yang menjaga kesihatan luar dan dalam, sebenarnya tidak jauh beza dengan seorang tuan puteri. KAPSUL MANJAKANI mama_tasneem adalah buah manjakani tulen gred A yang telah dikapsulkan. Tiada campuran herba lain dan ianya tidak panas untuk ibu-ibu yang menyusu badan, sangat-sangat sesuai diamalkan oleh wanita yang bersalin secara normal, pembedahan atau pun yang mengalami keguguran. Manjakani akan menyembuhkan luka di dalam & di luar rahim dengan cepat, di samping menyihatkan rahim sekaligus akan menyerikan wajah secara alami. Bonus pula pada ibu-ibu yang menyusu kerana susu akan meriah dan pekat, tanpa memberi kesan kepada bayi yang menyusu selain menjadikan kulit bayi semakin gebu:
 


Antara lain kelebihan yang terdapat pada manjakani adalah:

 

 

 

Hanya telan 2 biji kapsul manjakani setiap kali selepas makan malam, semudah abc....


khasiat buah manjakani


Selain kapsul, MANJAKANI juga boleh didapati dalam bentuk serbuk:

Serbuk Manjakani pelbagai guna:

1) Minuman Kesihatan

Bancuh 1 sudu teh serbuk manjakani dengan madu dapat membantu awet muda, perapat, dan juga rawatan payudara. Sangat sesuai untuk wanita baru lepas bersalin untuk mengecutkan Rahim dan menyembuhkan luka dalaman.(wanita berkahwin 3x seminggu/wanita belum berkahwin 1x seminggu)

2) Masker untuk awet muda & kulit yang berjerawat

1 sudu teh serbuk manjakani + air, sapukan ke muka, tunggu kering dan bilas. 3x seminggu jika jerawat teruk, 1x seminggu memadai untuk awet muda.

3) Masker untuk kulit yang berjeragat

1 sudu teh serbuk manjakani + parutan timun + air, sapukan ke muka, tunggu kering dan bilas.

4) Masker untuk kulit yang sensitive

1 sudu teh serbuk manjakani + parutan tomato + air, sapukan ke muka, tunggu kering dan bilas.

5) Bayi demam kuning/ demam

1 sudu teh serbuk manjakani + air mandian bayi

Mandikan bayi dan bilas.

6) Ruam pada bayi/ dewasa

1 sudu teh serbuk manjakani + bedak sejuk + air

Sapu pada ruam

7) Pencuci antiseptic/ merawat luka

1 sudu teh serbuk manjakani + air (jadikan pes)

Sapu pada luka, biarkan kering dan bersihkan. Lakukan sehingga luka sembuh. Sesuai juga untuk luka bersalin nomal/czer

8) Ulser mulut/ mulut berbau

1 sudu teh serbuk manjakani + air untuk berkumur

9) Perapat (wanita yang sudah berkahwin)

1 sudu teh serbuk manjakani + air, gentel dan masukkan ke dalam saluran faraj. Bahan ini akan keluar sendiri apabila membuang air. 1 sudu teh serbuk manjakani + air, sapu di pintu faraj.

10) Bertangas

campurkan serbuk manjakani dengan bahan bertangas/ gunakan serbuk manjakani 1sb sahaja dicampur air panas untuk bertangas.

11) Pencuci intim

1 sudu teh serbuk manjakani + 1 gayung air, cuci bahagian intim.

12) Scrub badan, boleh menghilangkan daki badan.

13) Buasir/ bisul

1 sudu teh serbuk manjakani + air (jadikan pes)

Sapu pada buasir dan bisul sehingga sembuh.

 

Dengan tawaran harga yang sangat berbaloi untuk kesihatan wanita khasnya :

KAPSUL MANJAKANI mama_tasneem
Rm30 (50 biji)


Serbuk MANJAKANI
RM30 (35g)

Untuk keterangan lanjut dan pesanan boleh lah ke laman
Facebook : Rozina Health Care
Blog: Salam Bicara Hidupku
Instagram: rh_care
Sms/whatsapp: 019 513 8283

Terpaksa batalkan projek hari ini !

 

Seawal 7 pagi dan gerak ke Cheras. Qhaliff dan Zahra , masih lena dan sambung tidur dalam kereta..Kesian diorang.. Pastu tengah malam , baru sampai rumah semula.. Dan masing masing lena dalam kereta..

Qhaliff , terlampau banyak bermain hingga panas badan.Tidur tak cukp. Maka hari ni , aku batalkan semua projek aku. Terpaksa ! Sebab esok ada lagi projek dari pagi hingga petang. Aku kena tinggal diorang lagi.. Haish.. tak sampai hati aku.

Nasib baik kerja sendiri kan ? Kalau kerja dengan orang ? Hari hari tinggalkan diorang.. camana la diorang rasa..

Aku sendiri , dah penat nak memandu jauh setiap hari. Petrol , sehari mesti RM30-50 , Tol lagi ! Haaaa..

Baik g gym je la.. heee…

image

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI