Ahad, 3 April 2016

Songkrun 2016 | Akhirnya , aku tamat juga !

image

Pada awalnya , aku agak was was jugak nak ke Songkrun 2016 , memandangkan lutut aku baru nak pulih. Takut nanti akan kembali bengkak atau sebagainya..

Tapi disebabkan rakan rakan lain dah bersemangat nak turun ke SIC , aku tak boleh nak patahkan semangat mereka.. Aku kena turun gak ! Baru gilang gemilang ! Hehehehe.. kan ?

Awal pagi.. Bangun bangun jer ,terasa leher sakit ! Arghhhh.. Salah tidur ! Camana ni ?? Aduhhh… Nak g ke tak ni ? Seluar baru.. stokin baru ! Haaa.. Gi je laaa..

Dari rumah aku ke Sepang SIC cuma mengambil masa 15 minit jer. Dekat je pon… Aku gerak dari rumah , 7.20 dan sampai sebelum jam 8 pagi.. Kawan kawan lain , sampai dah..

image

Dalam jam 10 pagi.. semua dah mula kebasahan ! Hahahaha.. Dibasahkan dengan dek air dari kereta bomba menghangatkan lagi suasana di tapak perlumbaan.

Selepas dibasahkan.. semua peserta menunggu masa untuk dilepaskan..

image

image

Dan akhirnya , semua dilepaskan.. Hehehe.. Aku berjalan kaki jer.. Malas nak berlari. Nak menikmati permandangan sambil bermain air.. dan panas ! Hahaha.. Lupa pulak aku pakai BB Cream Cosmoderm ! Huhhh.. Abis laa terbakar kulit..

5km dalam kepanasan ! Nasib baik di pit stop kami semua disembur dengan air dan dibekalkan air mineral ! Legaaaa giler ! Baru tau camana rasanya berada dalam kepanasan ! Hormati mereka yang sanggup berkorban diri demi orang lain yakni mereka yang bekerja di dalam kepanasan untuk memberi kita keselesaan.. contoh pekerja bina jalan raya dan bangunan.

Memang syok la .. terutama bersama rakan rakan blogger yang sekepala !

image

Aku mampu habiskan 5km sebab dah turun kembali ke gym cuma panas tu je aku tak tahan.. hahaha .. Namun , aku berjaya juga selesaikan ! Tak sangka sama sekali !

image

Dan medal pertama aku dalam bidang ini.. Hahahaha ..

image

Alhamdulillah.. semua berjaya habiskan larian dengan selamatnya.. Hehehehe.. Tahun depan , aku confirm lagi best ! Nak join lagi laaa !

Yang pasti , sampai je rumah.. mandi bersih bersih ! Hahahaa.. Tak tahan bau air dia.. Dan peluh yang menitis luar dan dalam perlu dibersihkan dengan guna pencuci yang betull.. Cam Hehehe.. Hero Men Wash by NanafaBeauty ni..

image

Murah je.. RM40 jer !

BOBOI BOY THE MOVIE , OHSEM !

 

Sebelum baca.. Sila undi BEN ASHAARI dulu di SINI ! UNDIAN korang amat diperlukan !!

image

Percubaan ke dua ! Percubaan pertama , seperti mana korang tau.. gagal ! Kali ni , aku umpan dengan sepupu sepupu dia ! Apakah berjaya ?? Mereka pon lama dah nak tengok.. belum berkesempatan. Maka aku amik peluang ni untuk bawak Zahra sekali..

image

Ammar , Qhaliff , Eca dan Zahra.. Zahra paling muda… Hahahaha.. Adehh.. Apakah yang berlaku di dalam panggung nanti ? Huhuhuh.. Aku umpan lagi dengan pop corn serta air mineral ! Hahahaha ..

image

Masing masing menunjukkan reaksi yang positif ! Tak sabar nak masuk dalam panggung gituuu .. hahahaha .. Aku pun turut sama tak sabar ! Sebab diorang kata best Boboi Boy ni ! Haa.. Aku nak tengok gak kelainan dengan sebelum ni dan juga filem Batman V Superman.. Apakah aku akan tidur juga ??

Dan filem pun dimainkan..

image

Masing masing menumpukan perhatian ! Yesss ! Yesss ! Aku pun mula layan dan ketawa sesekali ! Ternyata dialog dia sungguh kena dengan jiwa aku.. hahahah …

Tapi kemanisan yang aku kecapi hanya seketika saja ! Di saat kemuncak cerita , aku terpaksa keluar dari panggung !

image

Zahra mula bergerak sana sini.. Abis semua orang dia kacau ! Nak tak nak , aku dukung dia dan bawak jenjalan ..Sesekali aku masuk balik dalam panggung untuk tengok kemuncak .. camana si Boboi boleh jadi kuasa 7 !  Sayangnya hampa ! Aku usung Zahra masuk dalam kereta dan lepak dalam tu jer ! Uhuk… frust gue ! Hahahaha…

Dan tak lama kemudian.. Wife dan Qhaliff datang.. Aku tanya camana cerita ?

“ Tah.. tertidur ! Qhaliff kata .. OHSEM ! Besttt ! “ .

Huhhhhh…. Lusa aku g tengok sorang je laaa .. Tak leh jadi niiii !

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI