Rabu, 20 April 2016

Bagaimana nak miliki rumah pertama anda ( Dengan kerjasama Mega 3 Housing ) ?


Aku dah berusia 40 tahun. Terlewatkah aku untuk memiliki rumah ? Tak terlewat pon kalau kita bercita cita nak punya rumah sendiri. Hanya perlu tahu bagaimana caranya je .. kan kan ? Cam aku dulu , aku tak tau apaa apa pun.. Sangat rugi. Korang , untung laa.. ada orang dah sanggup berkongsi tips dan cara bagaimana nak miliki rumah pertama dan seterusnya.. haaa…
Penting sangat ke ada rumah sendiri ni ? Hurm… ramai masih belum sedar betapa pentingnya ada rumah sendiri. Tak semestinya , rumah sendiri tu untuk persediaan nak berkawin tetapi untuk masa depan sebenarnya. Bila dah ada pekerjaan tetap dan berkemampuan , sila simpan cita cita untuk punya rumah sendiri.
Bukan apa.. aku dah rasa dah… Dan ramai kenalan di Facebook aku pun dah mula mencari rumah tetapi persoalannya , di manakah yang sesuai terutama nak hampir dengan kemudahan awam seperti masjid , taman reakrasi dan sebagainya..
Di dalam artikal PENYEDIAAN SEBELUM MEMBELI RUMAH ada bagitau bagaimana korang perlu buat.Tips yang dikongsikan sangat menarik dan mudah untuk diikuti..
clip_image001
clip_image002
clip_image003
Ok.. dah dapat tips kan ? Skang ni , mesti tertanya, layakkah anda untuk membuat pinjaman perumahan ??? Sila rujuk JADUAL KELAYAKAN PINJAMAN PERUMAHAN KERAJAAN dan juga Kalkulator Pinjaman Perumahan Mampu Milik ini .
Haaa.. amacam ? Dah faham ? Dah ada keyakinan ? Haa… Moga perkongsian ni boleh membantu korang dalam mengapai impian korang , miliki rumah pertama ! Serius best bila duduk dalam rumah sendiri …
Hehehe.. tips-tips yang aku bagi ni dari MEGA3 HOUSING SDN BHD. Jutaan terima kasih diucapkan atas perkongsian yang diberikan.. Moga bermanfaat untuk kita semua terutama mereka yang tercari cari rumah pertama..
image

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI