Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 2 Mei 2016

Hotel Perdana Kota Bharu , Kelantan

 

Lama dah teringin nak menginap di sini tapi takda alasan kukuh lagi. Maklumlah , umah mak mertua dekat jer.. Hahahaa.. Akhirnya , ada alasan jugak. Aku ke Kelantan kali ni ada misi.. Heee.. Ada kerja la maksudnya dan semua yang terlibat , menginap di hotel Perdana ni..

Seawal sampai sini , aku rasakan aku akan hadapi masalah parking. Tapi rupa-rupanya tidak ! Mudah nak parking sangat. Dan keselamatan pun terjamin sebab ada pengawal yang bertugas 24 jam.

image

image

image

Nampak gah dan ekslusif dari luar.. Berapa harga semalam di sini ?? Ada yang tanya.. Nasib baik aku dah tanya awal awal.. Tapi baik korang tanya sendiri.. Kot la dapat lagi murah.. Hahahaha..

image

image

Kita sering dikhabarkan yang Kelantan ni mundur. Kalau nak datang bercuti sini , pastinya sukar nak dapat hotel yang bertarah 5 bintang atau seangkatan dengannya.. kan kan ? Kalau ada tanggapan begitu , sila buang jauh jauh ! Banyak hotel yang bagus bagus di Kelantan ni dan Hotel Perdana adalah sering mendapat perhatian..

5 bintang kooo …

image

Dan bila aku masuk ke dalam.. Fuh… terasa macam gi bercuti di luar negara ! Haahahhaa… Kenapa lak ? Kagum aku dengna deco yang menarik…kemas.. tersusun gitu ! Staff pulak sering beri kerjasama. Takde la nak buat muka masam gituu.. Senyum memanjang..

image

image

image

Ok.. ada gym dan kolam renang ! Sempurna sudah hari aku di sini. Hahahaha.. Tapi best ke gym ? Biasanya , gym di hotel ni ..krik krikkkk.. Barang banyak rosak ! Sini camana lak ? Kolam renang ?? Hurmm..

image

Ok.. tak pe.. apa apa , check in dulu.. Nak tengok bilik dia camana.. Apakah gah di dalam gambar je ? Main angle supaya nampak besar ? Hurmm..

Dan aku tiba di bilik.. Pintu di buka.. Qhaliff yang demam, terus lari dapatkan katil..

“ Bestnyaaa…Cantik laaa buu.. “

image

Patutlah ramai kata mereka berpuashati bila menginap di sini. Besar biliknya.. memang puashati ! Tandas lak camana ? Hurmm.. Aku g check dan.. tersenyum..

image

Puashati ! Ok.. mandi dulu.. Solat.. Pas maghrib , turun g gym.. Sebelum tu , order makanan.. guna room service. Nak tengok service ok ke tak.. Makanan sedap ke tak .. hehehee…

Dan makanan sampai sebelum aku sempat keluar gi gym.. hahaha.. Terpaksa la makan dulu.. Sedap ! Menyelerakan..

Gym lak.. dan kolam renang..

image

image

Lulus ! Hahahaa.. memang syiok gym ni.. Bagi mereka yang dah terlebih makan ketika merayau di bandar Kota Bharu , maka sila bakar lemak anda tu , di sini ! Hehehehe..

Settle workout , naik atas.. Balik bilik untuk siapkan kerja tertunggak. Banyak wooo tapi masih belum melepasi dateline.. Tanggungjawab, tetap kena buat..

FREE WIFI ! Terbaikk.. Unlimited users gituu ! Hehehehe.. Cayalah Perdana Hotel. Hidup jangan kedekut , kan.. Hehehe.. Streaming movie pon laju tapi aku tak sempat tengok pon.. Buat kerja dan tidur ! Terlalu penat..

Lepas subuh.. aku turun bawak dengan Qhaliff.. Saja nak amik gambar hotel dan bersarapan awal awal.. kang ramai orang , payah nak amik gambar makanan.. heheee..

Call wife.. suruh turun dengan Zahra. Bawak kupon breakfast sekali.. Tak saba nak tengok makanan yang dihidangkan untuk para pelanggan Hotel Perdana ni..

image

image

image

image

image

Banyak juadah tapi aku lom ada selera nak makan.. Masih penat agaknya ? Huhuhu.. tapi dalam kepala , nak gi gym.. hehehehe..

image

Selesai makan.. naik atas.. Tidurkan balik Qhaliff dan Zahra.. Rancangan aku selepas ni.. Heheheeh.. Nak gi Aeon Kota Bharu yang baru dibuka. Tak jauh pon dari hotel ni. Hotel ni berhampiran dengan pusat bandar. Senang nak bergerak dari sini.. hehehe.. Tu antara kelebihan hotel ni la..

2 malam di sini… Malam pertama , berakhir dengan kepuasan ! Lena tidur. Alhamdulillah..

Sebarang persoalan dan pertanyaan ,sila ke Facebook Hotel Perdana Kota Bharu .. heheehe…

Terima kasih !

Aku berjaya kurus !

 

Secara jujur , aku tak sangka aku berjaya turunkan berat badan. Ikutkan sejarah aku , nak kasi kurang dari 90 kg amatlah payah ! Baju memang size XL memanjang ! Tapi setelah aku amalkan air detoks yang wife aku buatkan dan kerap workout di gym.. aku berjaya kurangkan berat badan aku..

Tetapi.. aku perasan.. badan aku terlebih kurus ! Maka aku kembali amik suppliment untuk sadokan diri semula.. Otot otot pon dah kecut ! Tak comeyy wehhh ! Hahahahaha..

image

Aku berjaya pakai baju baju bersize L ! Contohnya , baju Goku yang aku beli kat Osaka , Jepun ni.. Masa beli tu , aku pakai macam.. huhu.. Buruk giler ! Terpaksa simpan dalam almari ! Nasib baik tak bagi orang atau jual.. Huhuh..

Akhirnya , dapat jugak pakai !

image

Dan satu lagi baju.. Ni aku beli kat Wakaf Che Yeh.. Boleh lepas pakai tapi buruk ! Lemak terkeluar keluar ! Arghhhh.. Gile ke apa ? Takkan nak pakai baju gitu kot ? Namun , aku tetap beli gak.. sebab suka design dia..

Tak sangka.. aku dapat pakai jugak akhirnya ..

image

Tapi makin lama makin kurus lak ! Baju aku semua abis longgar ! Seluar pon. Asik kena tarik naik atas lak ! Huhuhu.. Camana ? Nak tak nak.. aku kena berisikan semula.. Aku amik balik suppliment dan banyak amik makanan berprotein tinggi..

Aku rasa berat aku sebelum aku amik balik suppliment mesti dalam 85kg ! Sebab aku dah terasa ada balik otot dan jugak perut ! Arghhhh… Naya nayaa..

image

image

Baru seminggu layan.. terasa ada perubahan laa.. perut pon ikut naik gak ! Huuh.. Aku kena keja keras pasni..

Aku buat semua ni bukan sebab aku nak masuk Mr.Badan Cantik.. aku tak layak pon.. Tapi lebih pada karier aku.. Sekurangnya , aku nak kekal lagi dalam dunia blog ni.. 4-5 tahun lagi.. pastu leh bersara penuh..

Nak bersaing dengan orang muda.. aku perlu ada satu kelebihan.. Faktor umur membuatkan aku hilang banyak job.. tapi aku perlu ada kelebihan.. perlu ada !

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI