Khamis, 12 Mei 2016

Pastikan bawa bersama , ke mana mana !

 

Cosmoderm , sudah 15 tahun di negara kita ni. Aku pada awalnya agak ‘takut’ dengan produk ni. Kenapa ? Huhuh.. Sebelum aku berkenalan dan jatuh cinta dengan produk Cosmoderm ni , aku beranggapan produk ni semahal produk dari luar negara !

Segalanya berubah selepas aku mencuba pencuci mukanya. Sejak tu , aku pastikan pencuci muka Tea Tree Oil senantiasa berada di dalam beg pakaian aku.. terutama bila ke luar negara ! Apa jadi bila aku terlupa bawak ? Muka berminyak dan jerawat pon naik ! Arghhh !

Baru-baru ni , aku ke Kelantan. Ada dua misi.. Misi pertama , nak tengok sendiri bagaimana Lembaga Zakat Selangor bekerjasama dengan Majlis Agama Islam dan Istiadat Kelantan membantu asnaf di sana dan misi ke dua , lawat mertua.. Heheheh.. Lama tak balik Kelantan.

Cuaca panas terik ! Muka mula berpeluh dan seterusnya berminyak ! Aku puas laa dok basuh muka dan lap ! Tapi tak berjaya hilangkan minyak ! Arghhhh.. Aku memang perlukan jugak laaa Tea Tree Oil Cosmoderm ni ! Tak sabar nak balik hotel ! BB Cream pon aku lupa lagi nak pakai !

Dan selesai program , aku bergegas balik ke bilik ! Terus cuci muka.. Terasa lega giler ! Bersih dan kembali harum gitu ! Hahahaha .. 

image

4 hari di Kelantan.. Aku risau satu jer.. Balik rumah , katil mesti berdebu ! Dan risau pijat ! Tak sempat nak tukar cadar tilam , diorang dah bantai tidur ! Seperti jangkaan aku , belakang badan mereka seperti digigit ! Adehhh.. Mula merah dan merebak !

Aku pening dah ! Nak letak apa kat bekas gigit tu dari terus merebak ! Aku tahu , gatal tuuu.. Tetiba ternampak Magic Body Lotion dari Cosmoderm ni ! Terus aku panggil Qhaliff dan Zahra.. bukan baju diorang dan sapu kat belakang badan mereka berdua..

image

Esoknya , aku mandikan diorang.. Aku tak teringat langsung pasal merah di belakang badan diorang.. Kenapa ? Sebab aku tak nampak dah ! Dah kering ! Fuhh.. power jugak Magic ni ! Alhamdulillah.. Patutlah bapak aku suka simpan stok Magic ni setiap kali aku beli melalui online di www.cosmoderm.com.my ! Katanya bagus untuk badan dia yang mana selalu kering ! Bila kering , gatal ! Bila garu , luka ! Dia lak ada kencing manis ! Memang dia takut sangat la kalau dah luka..

Alhamdulillah.. kalau ikutkan , banyak sangat produk Cosmoderm ni ! Dan semuanya bagus bagus ! Wife aku sendiri suka pakai seperti make up remover , BB Cream dan beberapa jenis lagi..

Sila ikuti Fan Page Cosmoderm untuk mengetahui segala aktiviti serta promosi promosi terkini andai korang berminat jadikan produk Cosmoderm ni , teman hati seperti aku buat.. Hehehehhe..

image

image

Jantina adik Zahra , dah diketahui !

 

Ikutkan , hari Isnin lepas dah tau dah.. Tapi doktor pakar yang memeriksa wife aku tu , cuti lak.. Terpaksa buat temujanji yang lain lak.. Minggu depan ! Hurmmm.. Sian lak kat wife kena g semula nanti.. Aku lak , tak sabar nak tau jantina bayi yang sedang dikandungnya. Huhuhh.. Aku nak bersedia mental dan fizikal dari awal lagi..

Wife syorkan ke satu klinik khas untuk perbidanan di Ayer@8 , Putrajaya.. Aku pon ok je.. Duit memang aku dah standby. Aku rela ke swasta part ni.. sebab cepat dan pantas ! Sian kat wife kena tunggu lama.. Dah la sebelum  tu , g suntik Zahra.. Lama la gak menunggu.. Tapi bukanlah salah diorang pon.. Kenyata.an.. Memang ramai datang untuk dapatkan rawatan. Layanan nurse pon ok jer.. Senyum dan memberi tunjuk ajar..

Selepas suntik Zahra , terus ke Putrajaya.. Hujan turun dengan lebatnya.. Masuk Putrajaya , baru nak turun hujan! Huhuhu. Nasib baik..

image

Kali pertama ke sini. Masa Qhaliff dulu , kitorang ke Dr. Hamid Arshat.. Kali ni wife nak doktor perempuan jer.. Aku pun lebih prefer perempuan. Sebelum ni , agak dungu part part ni. Lagi pun tak jumpa atau takda bajet masa tu..

Di Klinik Pakar Wanita Azalea Putrajaya ni , kebetulan mereka baru je dibuka kat situ. Maka ada la harga harga promosi yang menarik. Aku pon suruh la wife amik pakej yang sesuai untuk baby.. scan lengkap termasuk tulang temulang dia.. Huhuh.. termasuk 4D ! Saja nak simpan wat kenangan. Qhaliff dan Zahra , tak sempat..

image

Alhamdulillah… nampak dah ! Baby…. wife tak kasi bagitau lagi ! Katanya takut nak beria sangat. Huhuh.. Yelah .. tunggu dia kasi lampu hijau , baru aku bagitau korang eh..

Seiring dengan tu , aku dapat email.. Ada penaja dah untuk baby ni haa ! Alhamdulillah.. murah rezeki baby ni.. Sama cam abang dan kakak dia.. Huhuhuh..

Dan sekarang , aku kena pikirkan nama untuk dia.. Mesti ada Nur , Muhammad dan Iman.. InshaAllah.. Namun di sebalik kegembiraan tu , ada juga yang perlu diberi perhatian. Wife kena senantiasa jumpa pakar.. Ada masalah skit.. Hurm..

Doakan agar dipermudahkan segala urusan kami ye.. Terima kasih !

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI