Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 26 Jun 2016

Jom menyimpan tabung !

 

Aidilfitiri bakal menjelang.. Anak anak dah mula nak mengira duit raya ! Si ayah mula pening.. Ke mana nak hala duit raya diorang tu nanti ! Apa kata.. kita menyimpan di SSPN-i je .. eh ? Hehehehe.. Nanti dah abis sekolah , nak sambung belajar..mudah ! Tak perlu berhutang dengan mana mana pihak… kan kan ?

image

Camana nak mengalakkan anak anak menyimpan duit ??? Mudah jer.. Kita mulakan dengan bagi tabung kita dulu ! Huhhh.. Dan mereka akan bersungguh sungguh mengutip duit simpanan kita dan masukkan ke dalam tabungan mereka..

Dan pastikan.. ini berlaku sekali saja ! Kalau dibiarkan , sampai pencen la tak bertabung kita.. huuu..

Ajar anak menabung dari kecil atau kita sendiri terpaksa menabung untuk mereka..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI