Selasa, 5 Julai 2016

Berhari raya bersama CROCODILE !

 

Lagi beberapa hari , Aidilfitri akan menjelma. Umat Islam di Malaysia terutamanya akan lebih sibuk mencari barang barang keperluan untuk kelihatan bergaya dan segak di hari raya itu nanti… termasuk aku ! Heeee..

Maka…. kat sini aku nak kongsikan pengalaman aku bersama CROCODILE… Satu jenama yang cukup gah di negara kita ni sejak tahun 1947 lagi  ! Buat pengetahuan korang , CROCODILE bermula di Singapura kemudian berkembang ke Malaysia seterunya Brunei , Thailand dan Indonesia. Sekarang sudah memasuki pasaran di negara negara Asia yang lain..

Bapak aku cukup suka dengan jenama ni.. Macam pakai BMW katanya. Selesa dan segak ! Kemas hasil buatannya.. Antaranya…

Beg travel : Ringan , mudah digerakkan dan boleh berputar segala sudut tanpa ada masalah ! Ruangan dalam yang luas dan punya ciri-ciri keselamatan yang baik. Warna yang menarik serta reka bentuk yang menawan.. Kiranya , nak balik kampung nanti naik kapal terbang atau bas , cofirm nampak segak la dengan beg ni.. heee.. Maklumat lanjut mengenai beg ni boleh ke http://bit.ly/ciluggage

Kasut : Walaupun nampak formal tapi jika digayakan dengan betul , pastinya si pemakai akan kelihatan kacak dan gah ! Kasut tu sendiri dah nampak cam gempak dengan rekabentuknya ditambah lagi dengan keempukan cushion di dalamnya membuatkan si pemakai rasa cukup selesa bila bergerak. Maklumat lanjut mengenai kasut , sila ke http://bit.ly/cishoes

image_thumb19

image_thumb44

image_thumb25

image_thumb30

Jam Tangan : Dua masa ! Waktu tempatan dan waktu antarabangsa ! Ini yang selalu jadi masalah bila travel ke luar negara. Tapi kalau guna jam tangan dua masa seperti di dalam gambar di bawah ni , masalah aku dan korang akan selesai ! Heehehehe..

Selain rekabentuk yang sangat elegan , penggunaan kulit pada tali jam tu memang membuatkan aku nampak begitu macho ! Smart kan ? Haaa..

Maklumat lanjut mengenai jam , sila ke http://bit.ly/citimepiece

image_thumb32

image_thumb34

image_thumb45

Pakaian formal : Bila ada open house di pejabat pejabat terutamanya pejabat kerajaan , takkan nak pakai macam nak masuk gym kan ? Kena la kemas ala ala profesional gituuu ! Dulu , memang aku akan beli baju dan seluar kerja jenama CROCODILE ni. Selesa dan kemas . Ada macam-macam lagi warna dan design.

Boleh ke http://bit.ly/ciapparel jika nak cuci mata lagi.. hehehe..

image_thumb47

image_thumb43

image_thumb48

Amacam ? Korang nak kelihatan camana nanti ? Hehehe.. Segalanya ada di CROCODILE ! Pastinya , raya kali ni akan lebih terselah bila bergaya dengan CROCODILE..

Selamat bershopping !

Antara dua hati..

 

Aku pening.. Sapa yang menjadi pilihan aku. Keutamaan adalah ayah aku. Tapi janji aku perlu ditepati ! Sebulan berpuasa di Kuala Lumpur dan beraya di Kelantan. Itu yang aku pegang selama ini dan sama sama menepatinya tanpa berlaku sebarang konfrontasi atau perang dingin.. Alhamdulillah , dah 8 tahun kekal kedamaian.

Kita mampu merancang.. Segalanya adalah ketentuanNya. Ayah aku yang dah berhari hari kembung perut , akhirnya mengaku tewas. Untuk makluman , dia mudah kembung perut terutama bila salah makan .. dan aku juga begitu ! Hurmm..

Ikutkan awal pagi lagi dah ke hospital tapi dia tak nak. Akhirnya aku yang sampai petang di rumah orang tua aku , berjaya pujuk dia untuk ke hospital. Sebelum ke hospital , aku urut perut dia.. kaki untuk hilangkan rasa sakit dia.. Sian.. Asyik mengadu sakit.Aku memahaminya sebab aku dah pernah rasa..

Pastu aku bersama abang dan adik perempuan serta suaminya ke hospital. Urusan pendaftaran dilakukan oleh adik perempuan aku yang merupakan anak manja ayah aku. Dia nak adik perempuan buat. Aku jadi driver.. abang aku jadi bodyguard..

image

“ Apakah kali ni , semua akan beraya di hospital ?” . Tergaru kepala aku yang tak gatal. Dah jadi tabiat bila aku dalam kecelaruan. Camana aku nak berlaku adil di sini yer ? Banyak hati nak kena jaga !

Selesai pendaftaran masuk.. ayah diperiksa dan dimasukkan ke wad untuk pemeriksaan lanjutan.. seperti yang dijangka. Tambahan lagi dia pulak ada sejarah dengan kanser , pasti perlukan pemeriksaan yang teliti..

Sebelum berbuka , aku balik ke rumah mak aku. Sian wife kena handle Qhaliff dan Zahra. Dia pon dah sarat.. takkan nak biar dia uruskan walaupun mak aku ada.. Mak aku tu , confirm dia dok pikir ayah aku punya..

Sampai rumah.. wife tanya aku camana.. Hurm.. aku tahu , dia nak sangat balik tapi pada masa sama , dia memahami situasi aku. Aku pulak , kesian kat dia.. Awal pagi tadi lagi dia dah siapkan segala persiapan untuk pulang ke kampung..

Aku bincang denga adik beradik aku melalui whasapp. Agak gagal sedikit. Malam skit , aku call adik perempuan aku untuk bertanyakan perkhabaran ayah aku.

Alhamdulillah.. agak melegakan sedikit hati aku. Yang menjadikan ayah aku sakit tu , dia punya kembung perut tetapi .. hurm… doktor syak ada sel sel kanser aktif di paru paru dia.. dan paru paru dia , berair.

Aku tanya camana…... Adik aku kata , esok dia kena buat radiotherapy dan pastu dia boleh balik ke rumah. Lepas raya , kena datang semua untuk pemeriksaan paru paru berair tu..

Aku bagitau mak aku .. tampak sedikit kelegaan. Malam ni adik perempuan aku bersama suami dia jaga ayah aku.

Dan keputusan aku ? Apakah aku akan berada di KL atau pulang ke Kelantan ? Ikutkan , aku punya alasan yang kukuh.. Setiap hari aku datang dari Sepang ke rumah orang tua aku.. untuk tengok tengokan diorang.. Kosnya boleh cecah ribu.. Sehari petrol , RM30.. Tol  MEX , RM7. Perjalanan sehari dan harian.. cecah 5 ribu km ! Kena servis kereta woooo.. RM500 mesti tak lari tiap kali servis ! Hurmm.. hanya kerana nak bawak anak anak aku bermain dengan atuk nenek dia..yang mana , aku tak pernah merasa dulu..

Manakala wife aku.. sebulan sekali pun lom tentu dapat balik Kelantan.. Dua bulan ? Hurm… sian .. Aku tau.. dia sabar.. menurut jer.. dan aku lak.. kalau boleh tiap minggu je balik sana tapi kerja banyak..  Yang cuma ada .. Aidifitri jer.. tu pun cuma beberapa hari..

Tapi.. yer aku tau.. aku pun fikir gitu.. tapi.. ahhhh ! Pening.. Tengok la camana esok.. Call adik aku dulu..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI