Rabu, 6 Julai 2016

Qhaliff Iman bengkak muka di pagi raya !

 

Balik dari solat sunat Aidilfitri , aku naik ke bilik tidur.. Qhaliff dan Zahra , masih tidur nyenyak. Malam tadi , puas bermain dengan sepupu sepupu diorang. Sakan !

Tiba-tiba wife panggil aku.

“ Abang… jadi lagi muka Qhaliff ! Tengok.. bengkak ! “

Aku tengok… Hurmm.. Semalam pon cam ni gak ! Apakah sebabnya ? Nak kata sebab dia main kat padang berumput , tak jugak. Alergik ? Tak jugak.. dah tu ???

image

Semalam..badan dia penuh dengan macam kena gigit dek nyamuk ! Gatal ? Tak jugakk.. tapi dia tak selesa.. Ajak mandi terus dia bila nampak mak dia..

Sian..

image

Hurm.. camana eh ? Nak gi klinik ke ? Tiba-tiba wife bersuara..

“ Bang.. magic lotion ? “. Teringat akan Magic Body Lotion dari Cosmoderm yang mana bagus jugak untuk mereka yang kena demam campak !

“ Ok gak.. try la.. tak elok , kita gi spital. Ucapkan selamat tinggal Aidilfitri 2016. Jumpa nanti Aidilfitri 2017 !”  Huhuhuhhhu…

image

Terus sapu di badan dia.. Bengkak seperti kena gigit tu , surut tidak lama kemudian dan akhirnya hilang ! Tapi hari ni , kat muka tu agak teruk.. Sekali lagi sapu dengan Magic Body Lotion. Tapi dia tak nak letak kat muka..Hurmm.. Menangis nangis.. Acaer tuuu..

Tengok muka dia… hurmm..

image

Menurut mak mertua aku , dulu masa wife aku kecik pon ada gak keganjilan tu.. Tiba-tiba muncul  jer.. Letak ubat krim klinik , hilang.. Adik dia pon ada gak.. Nak kata alergik , bukan..

Syukur , Alhamdulillah.. aku dah simpan stok produk Cosmoderm untuk bawak pulang ke kampung .

image

Harap-harapnya , esok lusa tak naik dah.. Kena standby stok banyak banyak.. Dan aku nak kena bawak ke hospital gak nanti.. Tu nanti aku cerita kenapa..

image

Sepet.. hehee.. nasib baik dah kurang. Nak g beraya umah sedara mara pon tak la segan.. Kang ingat virus lak.. Mau keseorangan Qhaliff nanti tanpa ada kawan..

Oh.. sebelum aku lupa.. Sempena Aidilfitri ni , Cosmoderm ada buat mini contest untuk korang..

image

5 pemenang #cosmodermraya untuk memenangi hadiah menarik istimewa untuk anda sekeluarga. Jangan lepaskan peluang ni yer ..

Untuk info lebih lanjut mengenai produk atau sebarang pertanyaan :

Web : www.cosmoderm.com.my

Instagram: www.instagram.com/ben_ashaari

Facebook : https://www.facebook.com/Cosmoderm

Salam Aidilfitri 2016 : Suatu Pengorbanan Kecil Tapi Besar Buat Ku.

 

image

Tibanya Aidilfitri , bermakna perjuangan selama sebulan telah berakhir namun perlu dipertingkatkan di bulan bulan mendatang. Aidilfitri membawa erti Kemenangan pada mereka yang ‘berperang’ melawan hawa nafsu , memperbanyakkan amalan tanpa kira waktu dan secara jujurnya , aku tewas.. Masih lagi tewas !

Namun begitu , aku bersyukur pada Allah.. telah datang pada aku satu petunjuk dariNYA yang memberi peluang sekali lagi pada aku untuk membetulkan arah tujuan hidup aku yang selama ini aku pohon dariNYA. Moga aku tidak sia-siakannya sekali lagi… kali ini !

Buntu.. Dan aku akhirnya membuat keputusan yang agak nampak ‘kejam’ tetapi aku punya alasan tersendiri kenapa dan mengapa ! Aku perlu lakukan walaupun ianya mencalarkan nama aku sendiri tetapi aku perlu juga adil dan saksama. Bukan mudah sama sekali.

Mungkin ada yang memandang remeh atau sengih.. Mungkin dia tidak berada di situasi aku. Apa lagi perlu aku lakukan ? Adakah yang berlaku pada hari ini kesimpulan untuk semua pengorbanan selama ini ?

Aku meneliti sedalam dalamnya.. Aku tersenyum. Kali ini aku perlu lakukan. Hurm… Aku tdak mengharapkan sesiapa memahaminya. Dari dulu hingga sekarang , sememangnya payah untuk memahami tindakan aku. Namun aku telah buktikan sedikit demi sedikit , apa yang aku lakukan dari dulu hingga kini.. ianya berbaloi !

InshaAllah..

Selama Hari Raya buat semua rakan rakan tersayang.. Teruskan beri sokongan pada aku dan blog ini.. dan aku akan terus menulis.

Maaf Zahir Dan Batin.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI