Ahad, 14 Ogos 2016

Jika si ayah boleh dukung anak ,24 jam sehari !

 

Alhamdulillah.. Tak demam dah Zahra. Kalau dia demam , dia asyik nak suruh dukung ke mana saja nak pergi.. terutama dalam rumah ! Wife memang tak leh dukung dah dia.. Aku lak , kalau dukung dia.. Qhaliff pon nak jugak pastu ! Confirm akan bergaduh dua beradik. Tapi , nak tak tak nak.. aku kena dukung gak laa..

Ikhlas.. sebab dia anak aku.. Kalau bukan aku , sapa lagi nak dukung dia kan ?

image

Teringat ayah di rumah mak . Tunduk sayu sejenak.. Ayah ada seorang. Mampu dukung dua orang anak. Jaga dari kecil hingga besar panjang malah ada yang sampai ke kawin pon masih lagi ambik berat !

Bila si ayah sakit.. berapa orang anak sanggup ‘dukung’ si ayah lak ? Macam ayah aku.. sejak keluar dari hospital ni , dia tak boleh duduk setempat. Asyik nak kena bergerak sana sini.. Bila baring , dia nak bangun. Bila bangun, dia nak berjalan.. Bila berjalan , dia penat.. Nak duduk. Bayangkan.. tak sampai 5 minit , dia buat semua tuuu..

Nasib baik ada adik perempuan aku serta keluarganya di sana. Dialah banyak membantu. Tapi dia pon sedang sarat mengandung. Suaminyalah yang rajin ‘melayan’ ayah. Sabar melayan karenahnya. Terus terang , memang sangat mencabar jaga ayah… seperti melayan budak kecik yang teriak nakkan mainan !

image

Kes ni seperti dua tahun lepas. Di kala wife sarat mengandung , ayah juga kena jalani pembedahan kanser lidahnya. Aku jadi kelam kabut. Tak tau mana satu perlu didahului. Wife , takda orang nak tengokkan.. Takkan nak biarkan dia lak ? Dia mengandungkan zuriat aku ! Ayah.. pastinya insan paling banyak berjasa dan aku tak mampu membalas walau sebesar zarah sekali pun !

Baru aku tahu , camana jadi ayah ! Memang si ayah tak nak menyusahkan anaknya.. tapi di saat begini , si ayah memerlukan anaknya.. seperti si anak memerlukan ayahnya.. setiap saat !

dELONG Coffee & Such di Shah Alam sajikan masakan menyelerakan !


image
Terletak di No 8 , Jalan Opera A U2/A , Seksyen U2 TTDI , Shah Alam , Selangor . cafe Delong Coffee & Such bakal menyajikan masakan masakan tradisional dari negeri Pantai Timur , Terengganu !
Semalam , di food testing cafe tersebut rakan rakan blogger dari Kelab Blogger Ben Ashaari telah ‘dibenarkan’ merasai dua jenis makanan yang bakal menjadi permintaan hangat di cafe tersebut.
Chalong…
image
Keistimewaannya ialah , fishball tuu sendiri ! Home made yer ! Bukan beli kat kedai atau jiran sebelah yang buatkan ! Haa.. Resepi tersendiri. Chalong ni adalah antara makanan kegemaran di Terengganu.
Dan yang kedua ialah Nasi Carrort ..
image
Nak kata cam nasi beriani , tak jugak.. Tapi rasanya memang boleh buat Qhaliff dan Zahra berselera makan. Nasinya la.. Ayamnya , kasi bapak dia makan jer.. Hehehehe..
Minum pula.. ada dua jenis. Air Soda Bukit Besi dan Lala Choco Drink. Memang sedap kedua dua air ni ! Tak berulang amik aku dan rakan rakan lain..
image
image
Menurut Puan Arlina Rosli , cafe ini akan dirasmikan dalam tempoh sebulan. Bermakna cafe ni belum siap 100% tetapi dah beroperasi ! Kalau nak datang cuba makan chalong dan nasi carrot ni , silalah ! Akan ada banyak lagi makanan yang disajikan di sini nanti seperti sata dan otak otak… banyak lagi !! Semua dari Terengganu gituu ! InshaAllah.
image
Harga ? Setakat yang dikhabarkan pada aku , masih sangat relevan laa.. Siap ada pakej kalau makan tengahari ! Haaa.. Air dan makanan , tak sampai pon RM10 !
InshaAllah , bila dah siap sepenuhnya.. aku akan kembali bersama anak anak dan rakan rakan blogger yang lain.. Semoga Maju Jaya , Delong !
Alamat : No 8 , Jalan Opera A U2/A ,Seksyen U2  TTDI Shah Alam , Selangor ( Berdekatan dengan Petron )
No tel : 013 958 3797 / 012 280 8996
Instagram : @delongcoffeeandsuch

Terima kasih

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI