Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 25 Ogos 2016

Sesuatu kelainan dengan KL SKY TOUR !

 

Lama dah aku idamkan naik helikopter ni ! Hehehe.. Bukan sekadar naik tetapi menikmati permandangan keindahan bandaraya Kuala Lumpur dari udara..

Dan sekarang , KL SKY TOUR telah memenuhi impian aku dan jutaan lagi manusia yang teringin sangat naik helikopter.. Maklumlah , nak naik helikopter ni .. bukan semua orang dapat rasa.. kan kan ?

Tapi sekarang , sesiapa saja dah boleh terbang kan.. termasuk dengan helikopter ! Dengan serendah RM198 , korang akan menikmati satu pengalaman yang tiada taranya ! Bermula dari Tititwangsa Helipad , korang akan dibawa mengelilingi tempat tempat menarik di Kuala Lumpur seperti di Istana Budaya , KLCC , KL Tower , Batu Caves, Masjid Negara , Batu Dam , Dataran Merdeka dan beberapa lagi tempat mengikut pakej yang korang amik. Ada 4 pakej ke semuanya.. The KL Express , The City Explorer , The Jungle Escape dan The Mountain View.

Kalau tak silap aku , ada 8 helikopter kesemuanya.. Untuk perasmian ni , diorang guna 3 jer..

image

Tak sabar nak naik.. Beratur tengah panas pon , selamba jer ! Janji impian tercapai gituuu ! Huhuhuh.. Best ! Satu pengalaman baru tapi lama dah nakkkk !

image

image

image

Gayat ? Takda makna laa ! Hahahaha.. Tapi bila kena angin kuat , terasa laaaa gak cam nak terjun terus ! Hahahahhaa.. Bestt ! Nak naik lagi nanti..

Rakan rakan dari Kelab Blogger Ben Ashaari turut mengambil peluang sekali seumur hidup ni.. bersama sama menikmati panorama bandaraya Kuala Lumpur.

image

Oh ya… KL SKY TOUR ni adalah inisiatif dari Cempaka Helicopters dan kolobrasi dengan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur dan Kuala Lumpur Tourism Bureau. Lokasinya di Tasik Titiwangsa.

Untuk pengetahuan korang , mereka akan berada di Pulau Pinang , Melaka , Johor , Terengganu  dan Langkawi. Untuk maklumat lanjut , boleh ke www.klskytour.com.

Rezeki untuk si ayah..

 

Alhamdulillah.. Aku bukan makan gaji. Terpaksa cari job untuk menampung segala perbelanjaan dan juga hutang piutang. ‘ Mereka ‘ nampak aku seperti selesa dan tiada masalah kewangan. Aku mampu senyum jer..

Buat baik dibalas baik.. Rezeki dari Allah. Dalam dok pikir camana aku nak cari duit beli kerusi roda untuk ayah , ada job untuk aku. Semoga Allah murahkan rezeki sahabat tersebut… Dia yang ‘jual’ nama aku dan berjaya dapatkan projek tu untuk aku.

Dan terus aku gi beli kerusi roda yang ayah ‘rayu’ sangat nak dua tiga hari lepas.. Sebenarnya HOSPIS MALAYSIA ada tawarkan kerusi roda.. buat kegunaan sementara.. tapi masing masing tak berkesempatan nak pergi amik kat pejabat mereka.

Aku beli kat Jaya Shopping Mall setelah ternampak kedai ni , Isnin lepas… ada jual alatan perubatan.

image

Beli kerusi roda.. ternampak menda alah tu.. Ala.. letak kat belakang badan kita.. Maklumlah , orang tua mana leh duduk macam orang muda. Nak sesuatu untuk menampung badan mereka.. Huhuh..

Aku tanya wife.. nak amik apa apa tak ? Termometer ? Sebab nanti nak pakai bila baby dah keluar.. Kot demam ke.. Nak check suhu. Wife tak nak sebab mahal. Aku suruh je amik sebab duit leh cari tapi kesihatan kena pantau !

Bayar semua sekali.. Aku senyum.. Sedekah untuk mereka. Bayang bayang Samsung Note 7 makin kabur.. hahahaa..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI